دل بستن اصلاح طلبان به آمریکا به زیان آنهاست

گروه سیاسی- صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به تیتر و عکس های صفحه اول های برخی از روزنامه های اصلاح طلب که از شب قبل از اعلام نتایج انتخابات، هیلاری کلینتون را رئیس جمهور بعدی آمریکا نامیدند، گفت: انتخابات آمریکا برای ایران فرقی نمی کند چرا که رفتار ما با کشورها بر اساس عزت، اقتدار، اصول و ارزشهای نظام ما است و نباید خیلی به این انتخابات حساس می شدیم.

 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران براساس منافع ملی، تحت فرمان مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون اساسی سیاست های خود را طراحی می کند و اینکه چه کسی در آمریکا رئیس جمهور شود، برای ما زیاد مهم نیست.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم این است که رفتار حاکمان آمریکا علیه ما هیچ فرقی نمی کند. زمانی که دموکراتها بر سر کار بودند داعش در منطقه ایجاد شد و در گذشته و در دوران قدرت جمهوری خواهان هم شاهد حمله این کشور به عراق و ایجاد طالبان بودیم.

بدری با اشاره به علاقه اصلاح طلبان برای پیروزی هیلاری کلینتون در آمریکا، گفت: آمریکا تا کنون نتوانسته در ایران نقش بازی کند. سیاستمداران باید حواس شان جمع باشد.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبان نباید به آمریکا دل ببندند و باید بدانند جوانان و توانمندیهای ایران و ملت ایران بزرگترین سرمایه است و باید قدردان آن باشند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت: در طول سالیان گذشته همچون دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، هر گاه به توانایی خودمان متکی شدیم و در مقابل دنیا ایستادیم، به اهداف خود رسیدیم و پیروز شدیم و در این برهه هم اگر به خودمان متکی باشیم، قطعا از بیگانگان بی نیاز خواهیم بود.

بدری افزود: اصلاح طلبان اگر به آمریکا و خارجی ها دل ببندند، قطعا ضرر می کنند و نمی توانند در بین مردم ایران جای بگیرند.

برخى از روزنامه های اصلاح طلب آنقدر برای پیروزی کلینتون عجله داشتند که از شب قبل او را رئیس جمهور بعدی آمریکا نامیدند. در این زمینه روزنامه خبر جنوب در تیتری درشت اینگونه نوشت: « کلینتون اولین رئیس جمهور زن آمریکا شد»

همچنین روزنامه شرق، آسیا، آرمان و دنیای اقتصاد عکس صفحه اول خود را به خوشحالی کلینتون اختصاص دادند.