بٌرد موشک های نقطه زن ایران

ابوالفضل حسن بیکی گفت: مقام معظم رهبری در زمانی که رئیس جمهور بودند نظرشان بر این بود که جمهوری اسلامی باید برای همیشه از هر گونه تجاوزی مصون بماند.

 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما باید به نیروی موشکی مسلح شویم اظهار داشت: در مقطع دوم که ایشان رهبر یا فرمانده کل قوا شدند این موضوع را به عنوان استراتژی به نیروهای مسلح، وزارت دفاع و سپاه ابلاغ کردند.

 

وی تصریح کرد: حدود یک سال پیش وقتی فرمانده هوافضای سپاه در حاشیه بازدید رهبر معظم انقلاب توضیحاتی را برای ایشان ارائه کردند.

 

 

مشاور رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح افزود: آن روز مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند، دقت برای ما خیلی مهم است و شما باید موشکی بسازید که نقطه زن باشد.

 

حسن بیکی ادامه داد: دلیل آن هم برای این بود اگر جایی به ما تجاوز کرد در شهری که بیمارستان و پادگان کنار هم بود ما مطمئن بشویم موشکی که رها می کنیم به آن جایگاه نظامی برخورد می کند و بعد از آن موضوع، بیشتر توان روی دقت گذاشته شد.

 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید براینکه همواره روی برد موشک ها و تغییر ساختار آن و اندازه و تخریبشان کار شد گفت: الان موشک های ما بالغ بر هزار کیلومتر برد داشته و نقطه زن هستند و ما در این بخش جز چند کشور اول دنیا هستیم.

 

وی ادامه داد: الان در حال کارکردن برای ساخت موشک های نقطه زن با برد 2 هزار کیلومتر هستیم و در زمینه موشکی قدرت عظیم منطقه و جز چند کشور بزرگ  دنیا هستیم.

 

حسن بیکی عدم جسارت یافتن آمریکا در کنار تمام قدرت نمایی ها و سرو صداهایش، برای تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی را بخاطر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی خواند و گفت: قدرت موشکی ما به گونه ای است می توانیم بدون خطا ناو داخل اقیانوس هند را مورد هدف قرار دهیم و با این رویکرد آمریکایی ها متوجه شدندکه صدها موشک پرتاب کرده تا یکی از آنها برخورد کند و چون نقطه زن هستند وقتی نقطه مرکزی ناو نشانه گیری شود خطایی نخواهد داشت.

 

وی در خصوص قدرت تخریب موشک های ایران، گفت: این قدرت باید به گونه ای باشد که ناوهای بزرگ با یک موشک منهدم شوند و نظرات مقام معظم رهبری هم در این زمینه چند منظوره بوده است.