باید همزمان با تحریم ها سانتریفیوژها فعال شوند

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم مجلس نمانیدگان آمریکا در وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از جمله ممانعت از فروش هواپیما به ایران، گفت: در عرف حقوق‌ بین‌الملل و حتی حقوق اسلامی، قرارداد و تعهدنامه تا زمانی اعتبار دارد که طرفین به آن شرایط پایبند باشند، اما وقتی طرف‌های مقابل ایران، بخصوص آمریکا بارها نقض عهد کرده است، برجانم هیچ معنایی نخواهد داشت.

وی افزود: پایبندی طرفین به قرارداد اعتبار می‌دهد، لذا وقتی تعهد نباشد اعتبار آن قرارداد از بین می‌رود، در برجام نیز آمریکا بارها دست به نقض عهد زده و عهدشکنی کرده و نقض برجام از سوی آمریکا امری قطعی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: مطمئناً این تصمیمات ضدایرانی کنگره به دوره ترامپ منتقل خواهد شد و او نیز آن را تصویب خواهد کرد. هرچند تا قبل از این هم آمریکایی‌ها بارها نقض عهده کرده‌‌اند و نمی‌دانم چرا عده‌ای هنوز به این باور نرسیدند؟

وی خطاب به تیم هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان انرژی اتمی باید فورا سانتریفیوژهای غیرفعال را فعال کرده و وضعیت را به حالت ابتدا برگرداند. انتظار از سازمان انرژی اتمی این است که با یک برنامه‌ریزی جدید عقب‌افتادگی‌ها را جبران کند و وضعیت را به حالت قبل از برجام و به مرور جلوتر از آن نیز تبدیل کند.