درگیری لفظی دو نماینده در مجلس

در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس در صحن علنی دچار درگیری لفظی شده و موجب تجمع نمایندگان در صحن علنی مجلس شدند. بر این اساس جعفرزاده ایمن آبادی به اظهارات ادیانی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و همین امر بهانه ای شد تا این دو نماینده با هم درگیری لفظی پیدا کنند.

ادیانی در جریان بررسی این طرح، گفت: انتخاب ۹ نفر از کمیسیون برنامه و بودجه برای کمیسیون تلفیق زیاد است و باید اصلاح شود.

وی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه به نفع حوزه های انتخابیه خود موادی را تصویب می کنند و همین باعث می شود فرصت به حوزه های دیگر نرسد.

غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه در واکنش به سخنان ادیانی گفت: هر کس می تواند در مقام موافق و یا مخالف در صحن علنی مجلس حرف بزند. اما توهین به نمایندگان و اعضای کمیسیون ها کار شایسته ای نیست. به همین خاطر خواهش می کنیم آقای ادیانی از نمایندگان عذرخواهی کنند.

وی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق حق تصویب مواد قانونی یا غیرقانونی به نفع حوزه انتخابیه خود را ندارند و اگر شبهه ای در این باره باشد، کسی حق ندارد به اعضای کمیسیون توهین کند.

بر اساس این گزارش، پس از درگیری لفظی دو نماینده در صحن علنی مجلس و مداخله سایر نمایندگان، این دو وکیل ملت با روبوسی کردن درگیری را خاتمه دادند.