ما نماینده مردم هستیم وکیل دولت نیستیم

 سیدحسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در همایشی که عصر امروز در دانشگاه تربیت شهید رجایی برگزار شد ضمن بیان اینکه دولت دو بار از من شکایت کرده است، تصریح کرد: ما نماینده مردم و مجلس شورای اسلامی هستیم. ما وکیل دولت نیستیم وی ادامه داد. نماینده نقش مهمی دارد چون ناظر بر دستگاه اجرایی است. نامینده ناظر بر وزیر و رئیرس‌جمهور است. 

نقوی حسینی اظهار داشت: یک نماینده را مردم انتخاب می‌کنند تا به دولت نظارت کنند و به مجلس نرفته است که دنبال دولت بدود و از کسی تمجید و تعریف کند. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: در نظارت حرف و حدیث زیاد است. وقتی دولت فردی را به عنوان وزیر معرفی می‌ک ند که همسر و دخترش در ایتالیا، دختر دیگرش در مالزی و آقاپسرش با عروسش در ترکیه زندگی می‌کنند و خودش هم در ویلای لواسانات زندگی می‌کند بنده به عنوان یک نماینده باید چه کنم؟

وی خاطرنشان کرد: آیا چنین وزیری می‌خواهد به جوان ما یک زندگی ایرانی اسلامی معرفی کند و خانواده‌ای عاشق کشور تربیت کند؟ 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید براینکه زمانی که حرف می‌زنیم دولت از ما شکایت می‌کند تصریح کرد: این دولت دوبار از من شکایت کرده اما ما با مردم عهد بسته‌ایم و پای عهدمان می‌ایستیم. 

وی با اشاره به اینکه شکایت اول دولت مربوط به خانم ابتکار است تاکید کرد: 11 روز تهران در بدترین آلودگی هوایی به سر می‌برد آن وقت رئیس سازمان محیط زیست مالزی بود. من در مجلس گفتم مردم در خطر -مردم در خطر خانم ابتکار در سفر- آن وقت خانم ابتکار از من شکایت کرد که چرا به من تهمت می‌زنید. 

وی در مورد شکایت دوم دولت از خود نیز خاطرنشان کرد: شکایت اول را خبری نکرده بودم اما وقتی دیدم ماجرای آقای مطهری پیش آمد و رئیس‌جمهور برآشفته شد و از حقوق شهروندی و مسئولیت نمایندگی صحبت کرد من هم شکایت را خبری کردم. فقط برادر خانم آقای لاریجانی نماینده مجلس نیست. ما هم نماینده مجلس هستیم. 

نقوی حسینی ضمن تاکید براینکه امروز نظام جمهوری اسلامی دارای عظمت و عزت است، اضافه کرد: تیم آژانس هسته‌ای که به ایران آمده بود زمانی که از تاسیسات فردو بازدید کرد با تعجب چندبار سوال کردند. این اقدامات را خودتان انجام داده‌اید؟ ایرانی‌ها این کار را کرده‌اند؟ باورشان نمی‌شد بچه‌های این ملت بتوانند چنین اقداماتی انجام دهند. 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر داد می‌زنیم و به توافق برجام نقدی می‌کنیم، دلواپسیم که این عزت از بین نرود و دستمان به روی ایرانیان دراز نشود. ناراحتی دشمن از فردو و غنی‌سازی 20 درصد نیست بلکه دارا بودن عزت ما آنها را عذاب می‌دهد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد لغو سخنرانی خود در شهر یاسوج گفت: از 10 روز قبل به این مراسم در دانشگاه فرهنگیان شهر یاسوج دعوت شده بودم. دعوت‌کنندگان تمام مجوزهای لازم را گرفته بودند و حتی آنها را برای من ارسال کرده بودند. بعد از نماز مغرب و عشا این همایش قرار بود در دانشگاه یاسوج برگزار شود اما ساعت 2 بعدازظهر گفتند نقوی حسینی حق ورود به دانشگاه فرهنگیان را ندارد. یک آقایی در تهران نشسته و زنگ زده و گفته است که این فردی که در مورد وزیر صحبت کرده حق ورود به دانشگاه فرهنگیان را ندارد. 

وی در این باره ادامه داد: خبر لغو این سخنرانی در شهرستان یاسوج پیچید لذا یک سالن دو هزار نفری برای سخنرانی مهیا کردند که جمعیت زیادی در این سالن حاضر شد. 

معاون استانداری این استان زمانی که برای عذرخواهی می‌خواست در این جلسه حاضر شود با شعار مردم علیه او روبرو شد و از این سالن فرار کرد. 

وی در مورد اختلاف 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز تصریح کرد: 8 هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان به 30 نفر بدون وثیقه معتبر داده‌اند. آن وقت رئیس‌جمهور در مقابل 290 نماینده مجلس می‌گوید «بعضی معنی اختلاس را نمی‌فهمند. موضوع معوقه بانکی بوده است.» و بعد از آن هم از من شکایت کردند. 

نقوی حسینی اضافه کرد: زمان فتنه گفتم نخست‌وزیر جنگ سر فتنه بوده است. برخی نمایندگان در آن زمان به من اعتراض کردند و گفتند این فرد نخست‌وزیر جنگ بوده است. کسانی سیاستمدار هستند که نجواها را می‌شنوند وگرنه فریادها را همه می‌شنوند.