واکنش ایران به انفجار مرگبار در استانبول

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز همدردی با ملت، دولت و بازماندگان حادثه تروریستی استانبول ترکیه اظهار داشت: ادامه و استمرار اقدامات تروریستی در کشور دوست و همسایه ترکیه و دامن زدن به موج خشونت و ناامنی در این کشور موجب تاسف و نگرانی عمیق  است و مقتضی است در برابر اراده و زبان واحد تروریست‌ها و افراط‌گرایان که همانا توسل به خشونت عریان و وحشت‌آفرینی مرگبار است، پاسخی قاطع و پیامی یکسان از سوی همه کشورهای منطقه و جهان به تروریست‌های خشونت‌طلب داده شود. 

 

وی در ادامه تاکید کرد: امروزه تروریسم و دهشت‌آفرینی به تهدیدی فراگیر علیه همه کشورها تبدیل شده و مبارزه با آن هم راهکاری جز عزم و اجماع جهانی ندارد. 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی دارد تا با همکاری همه کشورها اقدامات لازم را برای مقابله همه‌جانبه با تروریسم و افراطی‌گری به عمل آورد.

 

محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر ایران در آنکارا نیز ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ترکیه، تروریسم و افراط‌ را دو روی یک سکه خواند و بر ضرورت همکاری بیشتر جامعه جهانی برای مبارزه با این پدیده‌ شوم تأکید کرد.