منشور حقوق بشر دست بی بی سی را رو کرد!

پیش نویس این منشور در ابتدای شروع به کار دولت روحانی منتشر شده بود و شامل ۱۲۰ ماده و ۲۲سرفصل است. رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب واکنش های یکسانی به این خبر داشتند. همه آنان، رونمایی از این منشور شش ماه مانده به پایان دور اول ریاست روحانی را اقدامی انتخاباتی توصیف کردند.

از آن جایی که رسانه های بیگانه فقط در صددند که بهانه ای جور کنند تا به نقد و تخریب سیاست های اصولی جمهوری اسلامی بپردازند در همین راستا رادیوزمانه از ارگان های خبری اپوزیسیون حتی قابلیت اجرایی داشتن این دستورالعمل را زیر سوال برد.

بی بی سی فارسی نیز در گزارشی خبری به حسن روحانی حمله کرد تا وی را متهم به نقض حقوق بشر کند. این شبکه هم مانند رادیوزمانه، این اقدام را انتخاباتی تفسیر کرد.

فریبا صحرایی گزارشگرBBC، کارنامه دولت سه ساله روحانی را روشن نخواند. وی با استناد افزایش آمارهای مربوط به اعدام در ده سال گذشته و ادعای زندانی شدن روزنامه نگاران، سعی کرد خبر رونمایی از این منشور را تحت الشعاع قرار دهند.

حال آنکه نه افزایش اعدام _که غالبا مربوط به جرایم موادمخدر است_ ارتباطی به دولت دارد نه مجرمان امنیتی که با پوشش روزنامه نگاری علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کردند.

انتشار منشور حقوق شهروندی توانست دست های BBC را رو کرد؛ چرا که دفاع جانبدارانه این شبکه از دولت روحانی- که برای ایجاد اختلاف ساختاری بانهاد های حکومتی بود-قابل تامل جلوه می نمود و اینک که این منشور از سوی روحانی رونمایی می شود اپوزیسیون اختیار از کف می دهند و دولت را متهم به نقض حقوق بشر-همان بهانه تکراری غربی ها-می کند.

منشور حقوق شهروندی اگر ضمانت اجرایی هم نداشته باشد بازهم یک قدم به جلو است. مگر اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل ضمانت اجرایی دارد؟ اگر داشت چرا کره زمین در آتش جنگ افروزی های امپریالیسم می سوزد؟