بازتاب اخطار ایران به پهپاد آمریکایی در فاکس نیوز

وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» در گزارشی از برگزاری رزمایش نظامی جدید ایران نوشت: ایران تهدید کرده که هرگونه هواپیمای متجاوز را سرنگون می‌سازد.

 

بر این اساس، ایران رزمایش پنج روزه‌ای را در جنوب این کشور برگزار می‌کند و هشدار داده که هرگونه هواپیما یا جنگنده که به فضای این کشور تجاوز کنند را سرنگون می‌سازد.

 

فاکس نیوز با اشاره به سخنان فرمانده پدافند هوایی ایران نوشت: این کشور بعد از رفع تحریم‌های سازمان ملل سامانه موشکی پیشرفته را در یافت کرده که البته خلاف میل آمریکا و اسرائیل است.

 

بر اساس این گزارش، ایران در این رزمایش از جنگنده‌های «اف-4 » خود و سامانه دفاع موشکی «اس-300 » مجهز برد بلند بهره می‌برد.

 

ایران در این رزمایش 17 هزار نیروی نظامی از ارتش، سپاه و بسیج را در ناحیه‌ای به وسعت 300 هزار مایل  که شامل استان های هرمزگان و بوشهر می‌شود شرکت داده است.

 

این شبکه خبری سپس با اشاره به سخنان ژنرال ایرانی درباره تقابل سامانه دفاع هوایی ایران و هشدار به چند جنگنده و پهپاد آمریکا در حین برگزاری رزمایش نظامی نوشت: ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین تاکنون از پاسخ دادن به این زمینه خودداری کرده است.

 

این در حالی است که در ماه‌های اخیر ناوگان نیروی دریایی آمریکا در منطقه در دریا و هوا برخورد هایی را با ایران داشته است.

 

وبگاه انگلیسی «آی بی تایمز»  نیز روز گذشته در  گزارشی  که منتشر کرد  به رزمایش نظامی ایران اشاره نموده و می‌نویسد مساحت محل برگزاری رزمایش ایران دو برابر کل بریتانیا است.

 

در این گزارش آی‌بی تایمز آمده است، رزمایش نظامی مدافعان آسمان ولایت 7 که روز دوشنبه (دیروز) در جنوب ایران آغاز شده است با تجهیزات نظامی ساخت داخل ایران انجام گرفته و در فضایی دوبرابر کل بریتانیا در حال اجراست و بیش از 17 هزار نفر در این رزمایش شرکت دارند و سیستم‌های دفاعی موشکی ایران به اضافه دیگر تسلیحات ایرانی در آن استفاده شده‌اند.

 

در این گزارش آمده است، ‌486 هزار کیلومتر مربع در جنوب و جنوبی شرق ایران برای این رزمایش نظامی در نظر گرفته شده است که نیروهای هوایی و دریایی ارتش به همراه نیروی هوافضای سپاه و نیروهای پلیس در آن حضور دارند.