آیا مسئولان دارای گرین کارت رسوا می شوند؟!

گروه سیاسی- کمیته تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت در نشست اخیر خود ضمن با تاکید بر شروع روند کار، تصمیم گرفت در همین هفته مکاتبات و نامه نگاریهای خود را با ادارات، سازمانها و نهادها آغاز کند.

به گزارش خبرنگار افکار نیوز در راهروهای مجلس شورای اسلامی شنیده شد کمیته تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت اخیرا جلسه ای داشته که در این جلسه چند تصمیم مهم گرفته شد.

اولویت بندی کارها، آغاز روند کار در همین هفته، شروع مکاتبات و نامه نگاریها و برگزاری جلسات منظم جهت نظارت بر کارها از جمله این تصمیمات بود.

خبرنگار افکار نیوز مطلع شد که این کمیته تصمیم گرفت در همین هفته جهت مشخص شدن وضعیت مدیران 2 تابیعتی و دارای گرین کارت، مکاتبات و نامه نگارهایی با برخی از ادارات از جمله نهاد ریاست جمهوری، وزارت نفت، وزارت صنعت، بانک مرکزی و برخی دیگر از ادارات و زیر مجموعه های آنها داشته باشد.

برخی افراد 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت در کشور هستند که با تحقیق و تفحص مشخص خواهد شد.

گفته می شود که 79 نفر 2 تابعیتی در سطح مدیران و مسئولان هستند که برخی افراد حتی پست های مهمی هم دارند.

همچنین شنیده شده برخی مدیران کل در ادارات مختلف، مدیران بانک ها،  مدیران شرکت های دولتی و اعضای هیئت مدیر این شرکت ها و کارکنان دولت 2 تابعیتی هستند.

این کمیته دارای 11 عضو است که عبارتند از  محمد جواد ابطحی ، جواد کریمی قدوسی، حسینعلی حاجی دلیگانی، محمد دهقانی، نادر قاضی پور، حسن نوروزی، سید حسین نقوی حسینی، قاسم جاسمی، مجتبی ذوالنوری، ابوالفضل ابوترابی و مجید ناصری نژاد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد بعنوان رئیس، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم و محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر بعنوان نواب رئیس کمیته انتخاب شدند.

طرح تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت روز سه شنبه 25 آبان در صحن مجلس مصوب شد.

این طرح در مجلس نهم با آنکه که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تصویب رسیده بود، در دستور کار صحن مجلس قرار نگرفت.

 

علیرضا تهرانی