تیر خلاص اوباما به برجام

گروه سیاسی- این خبر در صبح امروز جزو داغ ترین خبرهای روز جهان به شمار می رود زیرا رئیس جمهور سیه چرده آمریکایی ها در آخرین اقدام خود وضعیت اضطراری ملی علیه ایران ، کوبا، لیبی، زیمباوه، ونزوئلا، و روسیه را تمدید کرده و حتی فرمان اجرایی علیه دارایی‌ها حزب الله لبنان و ۱۲ گروه تروریستی در خاورمیانه را نیز تمدید کرده است.

به گزارش افکارنیوز، این اقدام اوباما حداقل در مقابل ایران باز هم نشان می دهد آمریکایی ها دشمنی دیرینه با ملت ایران دارند و هیچ گاه به عهد خود پایبند نیستند. این در حالی است که همین چندی پیش باز هم سردمداران کاخ سفید تحریم های 10 ساله علیه ایران را تمدید کرده بودند تا دشمنی خود را ثابت کنند.

این اقدام اخمروز اوباما را می توان تیر خلاص این کشور به پیکره برجام دانست زیرا باراک اوباما در نامه خود به روسای سنا و مجلس نمایندگان نوشته است: وضعیت اضطراری ملی علام شده در قبال ایران در ۱۵ ماه مارس سال ۱۹۹۵ می‌بایست تا بعداز ۱۵ مارس سال ۲۰۱۷ ادامه یابد.

 رییس جمهوری آمریکا در ادامه نوشته است: در حالی که تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران براساس تعهدات ما به برجام لغو شده‌اند، شماری از تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه ایران همچنان پا برجا هستند.

 وی همچنین نوشته است: از روز اجرای برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی بار‌ها پایبندی ایران را راستی آزمایی کرده و وزیر خارجه آمریکا هم تأیید کرده که ایران همچنان به تعهدات خود را براساس برجام اجرا می‌کند.

 باراک اوباما تاکید کرده است: به رغم این مساله، برخی از اقدامات مشخص و سیاست‌های حکومت ایران با منافع ایالت متحده در منطقه مغایر بوده و تهدیدی غیر معمول و فوق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده به شمار می‌آیند. به این دلایل، من لازم دانستم وضعیت اضطراری ملی اعلام شده درقبال ایران تداوم یابد تا در مقابله با تهدیدهای ایران تحریم‌های جامع علیه این کشور پا برجا باشند.

 تحریم های جامع علیه ایران به دستور اوباما در حالی ادامه خواهد داشت که برخی مسئولان دولتی با آمدن یک فروند هواپیمای اجاره ای ایرباس عکس بادگاری می گرفتند و آن را دستاورد برجام می دانند.

از سوی دیگر مسئولان مذاکرات برجام که به وین رفه بودند و پای میز مذاکره نشستند اعتراض ایران به تحریم های 10 ساله آمریکا علیه ایران را اعلام کرده بودند اما انچه از وین خبر رسید این بود که قرار شده تحریم های آنها لغو نشود بلکع بی اثر شود.

اینک اوباما تحریم های جامع و وضعیت اضطراری علیه ایران اعلام می کند تا بار دیگر به آنهایی که خواب ارتباط با آمریکا را می دیدند ثابت شود آمریکایی ها از دشمنی با ایران دست نمی کشند .

اقدام اوباما نشان می دهد در آمریکا دموکرات ها و جمهوری خواهان هیچ تفاوتی با هم در دشمنی با ایران ندارند و آنهایی که در روزنامه های خود تلحویحا از هیلاری در انتخابات حمایت می کردند و هنوز پیروزی او قطعی نشده بود عکس یک رسانه های خود قرار دادند و فکر می کردند دموکرات ها به برجام پایبند هستند حالا با این اقدام اوباما باید برای آنها ثابت شده باشد که هیچ رئیس جمهور آمریکا و هیچ سیاستمدار این کشور نیست که سر دشمنی با ایران نداشته باشد.