واکنش نماینده مجلس به سامانه موشکی ترامپ برای مقابله با تهران

ابوالفضل ابوترابی در واکنش به قصد ترامپ برای تهیه سامانه پدافند موشکی در مقابل حملات احتمالی ایران اظهار داشت: بین روسای جمهور آمریکا تفاوتی وجود ندارد و همواره سیاست خصمانه در مقابل ایران اتخاذ می کنند.

 

نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس تفاوتی بین ترامپ و هیلاری کلینتون در مقابله با ایران هیچ تفاوتی نداشت و اگر او وارد کاخ سفید می شد همین تصمیم گیری ها صورت می گرفت بنابراین ساده اندیشی است که تصور شود اگر کلینتون رئیس جمهور شده بود آینده ارتباط ایران و آمریکا با تنش کمتری شکل می گرفت.

وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران باید مسیر استراتژیک خود را به درستی طی کند و براساس آن با تغییر روسای جمهور آمریکا مواضع درستی را تعیین کرد.

ابوترابی تاکید کرد: تهیه سامانه پدافند موشکی برای مقابله با حملات احتمالی تهران از سوی آمریکا به نوعی فاز جدید ایران هراسی است که باید با مواضع درست اجازه رشد این تفکر در جهان را ندهیم.

این نماینده اظهار داشت: ترامپ با ایجاد سامانه پدافند موشکی جدید، برخلاف شعارهایی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری عمل می کند او قرار بود برای رفع بیکاری در داخل آمریکا برنامه داشته باشد اما با ورود به خاج سفید سودای جنگ دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی بر اساس ایران هراسی که در گذشته نیز چنین هدفی تعریف شده بود قدم بر می دارد و اکنون مردم آمریکا متوجه شدند رئیس جمهور جدید میز قصد دارد از جیب آنها هزینه های هنگفتی برای جنگ پرداخت کند./