هفت تحقیق و تفحص در دستور کار نمایندگان مجلس

گروه سیاسی- در حالی نمایندگان هفته جاری برگزاری جلسات صحن و کمیسیونهای تخصصی را بعد از 2 هفته تعطیلی از سر می گیرند که هفت تحقیق و تفحص را در دستور کار خود دارند.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، این تحقیق و تفحص ها باید در کمیسیونهای تخصصی مجلس تعیین تکلیف شوند و در صورت تصویب در کمیسیون، گزارش تائید آن در صحن مجلس مطرح می شود در غیر این صورت باید گزارش رد آن باید در صحن مجلس مطرح شود.

تحقیق و تفحص از کمک‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران به کشورهای خارجی و میزان اثربخشی آن در قالب سیاست‌های راهبردی کشور در دستور کار بعدازظهر یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار دارد.

همچنین تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان در مورد عملکرد سازمان حج و زیارت در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بعدازظهر سه شنبه در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از «پروژه‌های انتقال آب از سرشاخه‌های دز و کارون» تصمیم گیری خواهند کرد.

انتخاب اعضای هیأت‌رئیسه «تحقیق و تفحص از بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق کالا و دلایل ناکارآمدی آن در دولتهای مختلف» در دستور کار بعدازظهر یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز بعدازظهر سه شنبه در خصوص «تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد مناطق آزاد (تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی) کشور و میزان انطباق آن با اهداف پیش¬بینی شده برای این مناطق در پنج سال اخیر»، تصمیم گیری خواهند کرد.

 ادامه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دستور کار بعدازظهر سه شنبه کمیسیون عمران مجلس قرار دارد.

 تحقیق و تفحص از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوقها و سازمان‌های تابع در دستور کار بعدازظهر سه شنبه کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

این کمیسیون از نماندگان متقاضی این تحقیق و تفحص دعوت کرده تا با حضور در نشست این کمیسیون تصمیم نهایی اتخاذ کنند.


علیرضا تهرانی