آخوندی باید با استیضاح عزل شود

گروه سیاسی- حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوبا خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک نمایندگان متقاضی استیضاح در جلسه دیروز کمیسیون عمران مجلس حاضر نشد، گفت: وزیر حرفی برای گفتن ندارد و نمی توانست پاسخ های قانع کننده ای به محورهای استیضاح و سوالات نمایندگان بدهد، به همین دلیل در جلسه کمیسیون حاضر نشد.

 

وی با بیان اینکه استیضاح وی به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شد تا در دستور صحن مجلس قرار گیرد، اضافه کرد: این استیضاح باید هر چه سریعتر در صحن مجلس اعلام وصول و وزیر باید برای پاسخگویی در صحن مجلس حاضر شود.

 

نماینده زاهدان در مجلس  شورای اسلامی یادآور شد: استیضاح وزیر در ابتدا 84 امضا داشت گرچه ممکن بود برخی از نمایندگان امضای خود را پس گرفته باشند، اما در حال حاضر این استیضاح به اندازه کافی امضا دارد.

شهریاری با اشاره به اینکه وزیر با استیضاح عزل خواهد شد، افزود: نمایندگان مجلس از عملکرد وزیر راضی نیستند و قطعا به استیضاح وی رای مثبت خواهند داد.

وی با اشاره به دلایل نمایندگان برای استیضاح این وزیر گفت: شاید یکی از کم کار ترین وزارت خانه کشور، همین وزارت راه و شهرسازی است. وزیر باید با حضور در مناطق به بررسی مشکلات در حیطه وظایف خود بپردازد و مرتب اهل کار و بر امور مسلط باشد اما آخوندی چنین ویژگی هایی را ندارد.

این نماینده متقاضی استیضاح وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزیر نه مدیریت درستی داشت و نه سیاست درستی، تصریح کرد: ما در حوزه های مختلف از جمله راه آهن و هوانوردی دارای مشکلات عدیده بودیم.

شهریاری گفت: در ابتدای تشکیل دولت روحانی برخی از نمایندگان از روحانی خواستند تا نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت قبل در دولتش باقی بماند چرا که خوب کار می کرد.

وی اضافه کرد: آخوندی اصلا برای وزارت و راه و شهرسازی ساخته نشد و به همین دلیل نمی تواند خوب کار کند.

در پی تصادف 2 قطار سمنان و تبریز در ایستگاه هفت خوان سمنان در پنج آذر 39 مسافر و زائر امام رضا در آتش سوختند و جان دادند. نمایندگان با 84 امضا استیضاح این وزیر را تهیه کردند که این استیضاح در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

 

علیرضا تهرانی