رنج واحدهای تولید از فشارهای مالیاتی و بیمه‌ای/ زندگی جوانی که کار ندارد، فشل است

گروه سیاسی- اسداله عسگراولادی در گفت وگو با افکارنیوز اظهار داشت: مشکلی که هم‌اکنون اقتصاد کشور با آن روبه‌رو است، اشتغال و به خصوص اشتغال جوانان است.

وی افزود: من در دوره ای مشاور آقای رجایی بودم. وقتی ایشان رییس جمهور شد، گفت کابینه من ۳۶میلیونی است. یعنی ۳۶میلیون نفر جمعیت ایران را میگفت کابینه من هستند.

وی ادامه داد: الان جمعیت ایران ٨۰ میلیون شده است، یعنی ۴۴ میلیون جمعیت زیر ۳۲ سال داریم. این یعنی هر سال یک و نیم میلیون نفر دختر و پسر به مرز ۲۵ سالگی تحویل می دهیم.

عسگراولادی عنوان کرد: این جوان شغل می خواهد که باید برای آن فکر کرد. دولت باید برای جوانان و اشتغال آنها برنامه داشته باشد.

وی متذکر شد: بزرگ‌ترین دغدغه رییس جمهور باید شغل و بیکاری باشد. الان نسل جوان از دانشگاه ها که بیرون می آیند، چه کار می توانند بکنند؟! چقدر این جوان در پارک قدم بزند یا تلویزیون ببیند. این جوان کار می خواهد و اگر برای او شغل ایجاد نکنیم، زندگی اش فشل است.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: از سوی دیگر، واحدهای تولیدی به خاطر فشار دستگاه های دولتی و مالیات ها و بیمه ها رنج می برند.

عسگراولادی متذکر شد: ما باید تولید داشته باشیم. تولید هم سرمایه گذاری و امنیت مالی می خواهد.

وی گفت: هم اکنون بانک ها در شرایط بدی به سر می برند. بانک مرکزی باید به یاری بانک ها بیاید و افزایش سرمایه دهد و بدهی بانک ها را بپردازد.

رییس اتاق ایران و چین تاکید کرد: سال ۹۶ سال سختی است.