حرفهای ترامپ از روی هیجان و شانتاژ است
ابوالفضل حسن بیکی در واکنش به اقدامات اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ مسئول فروپاشی آمریکا است.

 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حرف های ترامپ هیچ کدام علمی نیست اظهار داشت: اقدامات او هم در حد اختیارات یک رئیس جمهور نیست و بیشتر حرفهایش از روی هیجان و شانتاژ است.

 

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها با روی کار آوردن ترامپ یک اشتباهی پشت پرده کردند بیان داشت: الان آمریکا در حال فروپاشی است و آمریکایی ها فکر می کردند با آوردن ترامپ و سردادن شعارهای پوپولیستی و تند می توانند کشورشان را از فروپاشی نجات دهند اما همین اقدامات ترامپ به فروپاشی آمریکا سرعت می دهد.

 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اقدامات و رفتارهای تند وخشن و ابلاغ های او آمریکا را به قعر فروپاشی می برد.

 

وی با اشاره به اینکه دو سوم مردم آمریکا مهاجر هستند و تنها یک سوم آنها آمریکایی ،‌ خاطر نشان کرد: اگر چه اقدام اخیر ترامپ به ظاهر محدود کردن 7 کشور است اما نوع صحبتهای او توهین به همه مهاجرین است.

 

 

حسن بیکی با بیان اینکه اقدامات ترامپ کارتل های پشت پرده آمریکا را هم نگران کرده اظهار داشت: اگر او به همین سرعت پیش برود ممکن است این کارتل ها جلوی او را بگیرند،‌ زیرا فقط تا حدی به او میدان می دهند که بتوانند شرایط را به نفع حاکمیت کنند.

 

حسن بیکی چین را یکی از قدرتهایی خواند که در صورت فروپاشی آمریکا دچار ضرر شده و صادرات 800میلیاردی دلاری آن در سال به آمریکا کاهش می یابد.

 

وی اروپایی ها را ضرر کننده دیگر خواند و گفت: آنها هم به دلیل حجم زیاد مبادلاتشان با آمریکا از این فروپاشی نگران هستند و از طرفی هم امنیت اروپا با امنیت آمریکا گره خورده و هرزمان که آمریکا دچار فروپاشی شود احتمال خطر هم برای آنها هست و آنها هم کمک می کنند تا فروپاشی انجام نشود.

 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا به یک نخ بند است و شرایط سختی را می گذارند خاطر نشان کرد: آنها فکر می کنند با شعار های تند ترامپ می توانند فضای عمومی را تغییر دهند.