دلایل مخالفت مجمع تشخیص با طرح بازنشستگی زنان

پروانه سلحشوری گفت: کمیسیون تلفیق بدون اینکه موارد رد شده از سوی مجمع را بررسی کند طرح را به مجمع بازگرداند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه مجمع این طرح را به خاطر تعارض با رویکرد اقتصاد مقاومتی و پایین آمدن بهره وری نیروی کار رد کرده بود اظهار داشت: این طرح ، طرح جدیدی نیست و قبلا هم به صورت اختیاری بوده است تا زنانی که به نحوی مشکل داشتند از این طرح استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه این طرح پس از تصویب در مجلس، همزمان به شورای نگهبان و مجمع رفت، اظهار داشت: شورای نگهبان این طرح را تایید و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن رارد کرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون نمی توان مصوبا ت مجمع را رد کند بیان داشت: الان طرح به مجمع بازگردانده شده تا در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

سلحشوری در ادامه این طرح را یک امتیاز خواند وتاکید کرد: ولی یک امتیاز ویژه نبوده چون این قانون از قبل وجود داشته و ما فقط درخواست تمدید کرده بودیم، پس ما ادعای جدیدی نکردیم.

عضوکمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به اینکه در قانون مربوط به بازنشستگی 20 سال خدمت زنان شرط داشتن 42 سال سن وجود دارد خاطر نشان کرد: ما می خواستیم که شرط محدودیت سنی برداشته شود تا خانم هایی که علاقمند نیستند در بازار کار بمانند این کاررا انجام دهند که ما این مصوبه را داریم واز سوی مجمع رد شد.

سلحشوری با بیان اینکه این قانون تاکنون در مورد کارگران تامین اجتماعی وجود داشته و زمان دار نبوده است، اظهار داشت: ما در این طرح می خواستیم کارکنان را به این طرح اضافه کنیم و مجمع با افزوده شدن کارکنان به این طرح مخالفت کرده است.