انتقاد عارف از قالیباف/خوش‌خدمتی به روحانی یا بیان حقیقت؟

او همچنین گفته است: یکی از آفت‌هایی که می‌تواند مدیریت شهری را تحت الشعاع قرار دهد سیاسی و جناحی کردن موضوعات مربوط به مدیریت شهری است.

 

*منظور عارف از سیاسی شدن مدیریت شهری در تهران یا به عبارت بهتر سیاسی بودن عملکرد «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران مشخص نیست.

چیزی که افکار عمومی در واقعیت می‌بینند این است که یک اقلیت اصلاح‌طلب طی یکسال اخیر و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، تقریباً تمام قیام و قعود شهرداری تهران را مغایر با اصول دین، انسانیت، قانون و مصلحت جلوه می‌دهند و از حادثه پلاسکو گرفته تا پل صدر، افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو، احداث تونل توحید، استخدام‌های شهرداری و غیره و غیره را مساوی با یک جنایت تمام عیار جلوه می‌دهند.

آنها جملاتی مثل «قالیباف باید استعفا کند»، «اثرات سوء عملکرد شهرداری تهران تا 100 سال آینده هم رفع نخواهد شد» و «تونل توحید در واقع 2 سوراخ بزرگ بر روی سطح شهر تهران است» را نیز در همین راستا بر زبان آورده‌اند!

تمامی این ان‌قلت‌ها نیز در حالی است که مجموعه این گفته‌ها مبنی بر تقصیر یا قصور شهرداری تهران هرگز و توسط هیچیک از نهادهای قضایی و نظارتی یا امنیتی کشور تأیید نشده‌اند و اصلاح‌طلبان نیز اسناد قابل اتکایی را در زمینه گفته‌های خود ارائه نکرده‌اند.

فی‌الواقع قضاوت درباره اینکه نگاه سیاسی در عملکرد شهرداری تهران و مدیریت جهادی آن حاکم است یا در نگاه اصلاح‌طلبان، کار چندان مشکلی نیست...

شایان ذکر است که جریان سیاسی خاص با علم به اینکه به دلایل مختلف، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 توانایی معرفی یک کاندیدای رسمی را ندارد، تصمیم گرفته است تا به هر نحو ممکن بازی «أناشریک» را در قبال رئیس‌جمهور روحانی پیش ببرد.

بازی هزار تویی که طی آن قرار است با انتقادات پر رنگ و لعاب از رقبای روحانی و تلاش برای از صحنه به در کردن آنها؛ دل رئیس‌جمهور فعلی با اصلاح‌طلبان نرم شود و از سوی دیگر نیز با اعلام مواضعی مثل «روحانی کاندیدای رسمی ما نیست» و «برای او ستاد انتخاباتی تشکیل نمی‌دهیم» دستگیره‌های لازم برای احتمال بالای شکست رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات را فراهم بیاورند تا در صورت بروز این اتفاق بیان کنند که شکست روحانی شکست آنها نبوده است.

بخش بزرگی از این پروژه نیز شامل تخریب محمدباقر قالیباف، شهردار تهران است که بایستی بعنوان یک تحفه ویژه به محضر رئیس جمهور روحانی ارائه می‌شود.

خبرهایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی پدیدآورندگان جنجال‌های بلااثبات علیه شهرداری تهران، خواهان دریافت انعام از دولت نیز شده‌اند...