آیت‌الله خاتمی: دغدغه اصلی دولت تا آخرین روز خدمت، معیشت مردم باشد

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در حاشیه مراسم اختتامیه دومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تکمیل شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است که حتی در نظام هایی که آفریننده این فضا هستند، آزادی کامل وجود ندارد. خواسته ما از مسولان این است که در پاسداری از ارزش‌های دینی سنگ تمام بگذارند آنچنان که در کشورهای دیگر برای کنترل شبکه‌هایی که نمی خواهند راهکار پیدا می کنند.

وی افزود: همانطور که از قبل اعلام شد حقیقت این است که ما در متن مردم هستیم و مشکلات مردم را می بینیم و بسیاری از کسانی که در اجلاسیه خبرگان حضور داشتند، امام جمعه شهرستان ها هستند که مردم به آنها مراجعه می کنند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: ما از مشکلات مردم با تمام وجودمان رنج می‌بریم. حداقل این است که در چنین اجلاس هایی همدردی خود با مردم را اعلام کنیم اما حرف مجموعه خبرگان این است که مردم شایسته تقدیر هستند و مردمی هستند که پای انقلاب خود ایستاده اند و حق این مردم است که در زندگی خود کمتر مشکل ببیند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: تردیدی وجود ندارد که برخی از این مشکلات از جانب بیگانگان است اما مردم انتظار دارند که مسولان تدابیر شایسته ای داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: اگر منصفانه بگوییم کار انجام شده اما انتظار کار بیشتری وجود دارد به خصوص به سمت انتخابات می رویم و از مسئولان انتظار می رود تا آخرین روز مسئولیت شان دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند.

وی افزود: مسئله انتخابات مسئله مردم است و خود مردم باید دنبال آن بروند و انتخابات نباید دغدغه مسولان که معیشت مردم است را تحت الشعاع قرار دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به موضع گیری اعضای خبرگان در برابر سخنان دولتمردان آمریکا، گفت: موضع گیری صریح خبرگان این است که جمهوری خواهان و دموکرات ها سرو ته یک کرباس هستند و آن مقابله با نظام اسلامی است آنچه انتظار می رود این است که در برابر رجز خوانی های آنها در همان سطح جواب داده شود.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از سوی دولت درباره اقتصاد مقاومتی به مجلس خبرگان، گفت: امروز بعد از ظهر جوابی معاون اول رئیس جمهوری به مجلس خبرگان درباره اقتصاد مقاومتی ارائه کردند که گزارشی از عملکرد دولت در این زمینه بود که ما در همین سطح که دولت وارد این موضوع شد و پاسخ داد تشکر می کنیم.

آیت‌الله خاتمی در پایان، تاکید کرد: انتظاری که خبرگان دارند این است که فضای انتخابات صمیمی باشد نه به این معنا که رقابتی در آن نباشد بلکه این فضل در شان نظام اسلامی باشد نه آنچه در انتخابات آمریکا شاهدش بودیم.