تشریح نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با وزارت ارشاد

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت ارشاد، اظهار داشت: در این جلسه، موضوع گسترش حوزه اقتصاد فرهنگ بررسی و گزارشی در این خصوص ارائه شد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نهاد سیاست گذاری و قانون گذاری است، افزود: تعاملات خوبی بین وزرات ارشاد با مجلس درباره مسائل کاری وجود دارد و رییس کمیسیون اقتصادی در جهت ایجاد فضای جدید برای گسترش حوزه اقتصاد فرهنگ تلاش کرده و نگاه نو دارند.

صالحی امیری همچنین تصریح کرد: نیازمند طرح الگوی جامع اقتصاد فرهنگ در کشور هستیم و این موضوع باهمکاری کمیسیون اقتصادی پیگیری  می شود تا به طرح جامع ملی اقتصاد فرهنگ دست یابیم که در این حوزه اقتصاد هنر، اقتصاد سینما، اقتصاد موسیقی، اقتصاد چاپ و نشر و دیگر حوزه‌های فرهنگی وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه عنوان کرد:‌ رئیس کمیسیون این موضوع را مطرح کرد در ایران با استفاده از ظرفیت اقتصاد وقف می توان در موضوعات اقتصادی مانند اشتغال تحول ایجاد کرد که توافق کردیم در جلسه مشترک با مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه موضوع اقتصاد وقف و تاثیرات آن در اقتصاد مقاومتی پیگیری شود.