دولت به جای محور اقتصادی تنها بر پایه سیاست حرکت کرد

حجت‌الاسلام "نصرالله پژمان‌فر" رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری برای امسال گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه مسائل کشوری را به ویژه در حوزه اقتصادی رصد و بر بهبود آن تاکید داشته‌اند.

 

وی تصریح کرد: انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی برای سال‌های گذشته نیز می‌توانست جهشی در برنامه و اقدامات دستگاه‎‌های مختلف ایجاد کند که متاسفانه دولت در سال 94 با رویکردی شعاری تنها با آن برخورد کرد.

 

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال 95 هم بار دیگر ضمن انتقاد به وضعیت اقتصادی کشور، با افزودن عنوان اقدام و عمل به صورت عملیاتی به آن پرداختند، افزود: ستادی برای این امر به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد اما آن تغییر مثبت در تولید و اقدامی عملیاتی از سوی دولت مشاهده نشد.

 

پژمان‌فر با اشاره به نحوه اقدام دولت در سال گذشته برای تحقق اقتصاد مقاومتی ادامه داد:  اساسا دولت بیشتر بر محور سیاسی حرکت کرد تا موضوع اقتصاد مقاومتی و بر مذاکرات خود با غربی‌ها تکیه داشت.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: وضعیت اقتصادی امروز نتیجه عملکرد ضعیف دولت در چندین سال گذشته است و بیشتر حرکت‌های تولیدی و زندگی مردم را متوقف بر برجام و مذاکرات با غربی‌ها و آمریکا کرد و علی‌الرغم شعار حل مسایل طی 100 روز اکنون بعد از گذشت چهار سال هنوز نتوانسته اقدامی انجام دهد.

 

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نسبت به ضرورت در کشور به موضوع اقتصاد ورود خاصی کرده‌اند تا دولت در ادامه فعالیتش درباره اشتغال و تولید حرکت اساسی داشته باشد و با نگاهی واقع‌بینانه روند اقدامات خود را اصلاح کرده تا مردم آن را در زندگی خود حس کنند.

 

نماینده مردم مشهد و کلات همچنین در ادامه با اشاره به امنیت کشور با وجود مسایل منطقه‌ای تصریح کرد: امنیت امروز کشورمان ناشی از اقتدار ما در گذشته و فرهنگ است.

 

پژمان‌فر تاکید کرد: مردم به جد پای گفتمان انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و حضورشان در دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ است، امنیتی که علی‌الرغم شیطنت دشمنان، فضاسازی‌های بین‌المللی و منطقه امروز در کشورمان وجود دارد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه گفتمان مقاومت و ایستادگی ایران به کشورهای دیگر انتقال پیدا کرده است، گفت: استقامت در عرصه کشورهایی همچون یمن، فلسطین، سوریه و ... که از کشورمان الگوبرداری شده و توانسته موجب ثبات و پایداری امنیت در حوزه بین‌الملل شود.

 

وی ادامه داد: براین اساس کشورهایی همچون ترکیه که معنای گفتمان انقلاب را درک نکرده‌اند امروز با تسلیم در برابر خواسته ابرقدرت‌ها دچار ناامنی شده‌اند و این باید برای ما یک درس باشد که در سایه ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار می‌توان امنیت خود را حفظ کنیم.

 

نماینده مردم مشهد و کلات با تاکید براینکه عربستان سعودی علی‌الرغم شیطنت‌ها سرانجام در برابر خواست مردم ایران تسلیم شد، خاطرنشان کرد: بار دیگر راه برای انجام حج باز شد البته برخی می‌خواستند این امر را به عنوان پیروزی دیپلماتیک خود معرفی کنند اما همگان می‌دانند ایستادگی مردم در برابر استکبار و مقاومت بر ارزش‌ها و خواسته‌ها موجب این حرکت شد.