مذاکره دستگاه دیپلماسی در مورد حمله آمریکا به سوریه با سران کشورها

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون متبوع خود گفت: جلسه فوق‌العاده امروز با حضور تخت روانچی معاون اروپا و آمریکایی وزارت امور خارجه و قشقاوی معاونت پارمانی وزارت امور خارجه وامور کنسولی برگزار شد.

 

 

وی تصریح کرد: در پی تجاوز آشکار و برخلاف تمام موازین بین‌المللی آمریکایی‌ها به خاک سوریه که یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد است،‌ حمله کرده‌اند.

 

نماینده مردم ورامین با تاکید بر اینکه نمایندگان در جلسه علنی امروز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند، اظهار داشت: رئیس مجلس به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داد تا با تشکیل جلسه‌ای این موضوع را بررسی و اعلام نظر کند که اولین جلسه امروز برگزار شد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: طی این جلسه پیرامون ماهیت تجاوز آمریکا به سوریه و انطباق آن با موازین بین‌المللی بحث و بررسی شد و به اتفاق، همگان معتقد بودند که این اقدام آمریکایی‌ها بر خلاف تمام موازین بین‌المللی است و هیچ مرجع بین‌المللی هم این حمله را مصوب نکرده است.

 

وی ادامه داد: حتی در زمان این تجاوز هم شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آن بحث داشت.

 

نماینده مردم ورامین با اشاره به اینکه مقرر شد دولت و وزارت امور خارجه به صورت فعالانه به این موضوع ورود کنند، گفت: دستگاه دیپلماسی قرار است نامه‌هایی را به سران کشورها ارسال کرده و وارد مذاکره شود.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: نشست‌هایی هم طی این جلسه درخواست شد تا ماهیت این تجاوز آشکار شود و احتمالا جلسات بعدی هم برای بررسی این موضوع خواهیم داشت.

 

شایان ذکر است اعضای کمیسیون امنیت ملی هفته آینده به وزارت امور خارجه می‌روند.