نطقی که سبب وهن جایگاه مجلس شد

متن یادداشت عضو هیأت رئیسه مجلس به این شرح است:

آنچه که جناب آقای دکتر صادقی همکار ارجمند در نطق امروز خود بیان نمودند به دور از انتظار و خلاف واقع بود. بخش هایی از بیانات ایشان که عنوان کردند: «هیأت رئیسه مجلس توسط رئیس یکی از قوای دیگر فراخوانده شد» کاملاً نادرست و وهن جایگاه مجلس و قوه قضاییه بود. برای تنویر افکار عمومی لازم است تاکید گردد؛ ملاقاتی که بین هیأت رئیسه محترم مجلس با ریاست محترم قوه قضاییه صورت پذیرفت بنابه درخواست مجلس و با پیگیری و هماهنگی اینجانب انجام شد.

در این نشست صمیمی که در چهارچوب ملاقات هایی به صورت متناوب برای تعامل بیشتر با سایر قوا برنامه ریزی می شود موضوعات و مسائل مهم کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین موضوع و نحوه پاسخگویی قوه قضاییه به سؤالات نمایندگان ارجمند که بعضاً توسط موکلین خود مورد سؤال  قرار می گیرند مطرح شد و در مورد افزایش تعامل بین دو قوه بحث و بررسی صورت پذیرفت.

پیگیری تصویب قوانین مهم و مورد نیاز جامعه، راهکار رفع برخی نواقص قانونی، حذف برخی قوانین زائد و پیگیری مسائل قضایی مردم در این جلسه مورد مذاکره قرار گرفت. لازم به ذکر است اصولاً این جلسه هیچ ارتباطی به لایحه بودجه سال 1396 نداشت که به خلاف در نطق نماینده محترم تهران مطرح گردید که «در این جلسه از هیأت رئیسه خواسته شده بند 2 تبصره 2 حذف شود.»

حداقل انتظار همکاران مجلس از جناب آقای دکتر صادقی این است که رعایت حرمت و شأن همکاران خویش و جایگاه مجلس را بنمایند و در راستای منویات صریح امام راحل و مقام معظم رهبری که پرداختن به مشکلات اساسی مردم و پرهیز از موضوعات حاشیه ای است اقدام نمایند.

همچنین بخش دیگری از نطق آقای دکتر صادقی که مطرح کردند «آحاد نمایندگان نه در قانونگذاری و نه در نظارت کنش فعالی ندارند» کم لطفی در حق نمایندگان محترم مجلس است چرا که نمایندگان عزیز در سال گذشته زحمات طاقت فرسایی برای تصویب قوانین و نظارت بر امور اجرایی کشور تقبل کردند که تصویب دو لایحه بسیار سنگین و سرنوشت ساز برنامه ششم توسعه و بودجه 96 از مهمترین موارد آن است.

جا دارد در این مجال به سهم خود از زحمات تک تک نمایندگان ملت سپاسگزاری و قدردانی نمایم.