ظریف از کدام  اقدام دولت  دفاع کرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک بیمه که امروز در تالار خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار شده اظهار داشت: امروزه فشار سیاسی و بین المللی کاهش یافته و فضای آرامش و اطمینان بر اقتصاد و سیاست کشور حاکم شده است.

ظریف بیان کرد: علی رغم پیش بینی بلند پروازانه برخی افراد مبنی بر رشدی بین 3تا 4 درصد سال گذشته به همت شما فعالان بازار مالی و تلاش مردم شاهد رشد اقتصادی فراتر از 8 درصد بودیم.

وزیر امور خارجه در تشریح اثرات برجام در چشم انداز اقتصاد کشور در سه حوزه کلیدی که هدف تحریم ها قرار گرفته بود، بیان داشت: در حوزه نفت و گاز با برجام و تلاش مسئولان و کارکنان پرافتخار صنعت نفت، تولید نفت به بیش از 4ونیم میلیون بشکه در روز و صادرات آن نیز که کمتر از یک میلیون بشکه در روز بود به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین امروزه درآمد نفتی در هیچ کشوری مسدود نمی شود و پول حاصل از فروش نفت در اقتصاد کشور به گردش در آمده و در حال انعقاد قریب به 80 میلیارد دلار درآمد نفتی و گازی با شرکت های بزرگ نفتی و فنی مهندسی هستیم.

ظریف تصریح کرد: فردا بزرگترین افتتاح صنعت نفت کشور با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد دلار صورت خواهد گرفت، این در حالی است که اگر  برجام با هدایت رهبری به نتیجه نرسیده بود امروز همچنان فروش نفت ما صفر بود.