کمک انتخاباتی به دولت از مجلس رسید!

به گزارش افکار نیوز، در راهروهای مجلس شنیده شده که هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت تا در روزهای آینده وزرای دولت با حضور در صحن مجلس گزارش عملکرد بدهند و به دفاع از عملکر خود بپردازند.

همچنین شنیده شده که  چون رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری و اشتغال از مطالبات اصلی مردم و نمایندگان و از مشکلات اصلی جوانان و خانواده هاست، وزرای تعاون و اقتصاد با حضور در صحن مجلس در این زمینه گزارش دهند.

این اقدام هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حالی صورت می گیرد که دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود و حسن روحانی رئیس جمهور یکی از کاندیدای این انتخابات است.

چندی پیش اعلام شد که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت می کند.

بر اساس این گزارش قرار است در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی حضور می یابد و گزارشی درباره عملکرد وزارتخانه خود به نمایندگان ارائه می دهد.

همچنین قرار است تا این وزیر برنامه های اقتصادی دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال را برای نمایندگان توضیح دهد.

بر اساس تصمیم هیئت رئیسه مجلس، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس نیز عباس صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور می یابد و اقدامات انجام شده در وزارتخانه را به اطلاع نمایندگان می رساند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز یکشنبه آینده در صحن علنی مجلس حضور می یابد و در خصوص میزان شغل های ایجاد شده و اشتغال به نمایندگان گزارش می دهد.

همچنین در آستانه انتخابات، اتاقی در مجلس در اختیار دولتی ها قرار گرفته تا وزرا با استقرار در آن به بررسی مشکلات مردم و حوزه انتخابیه نمایندگان بپردازند. اقدامی که تا کنون از سوی وزرا انجام نشده بود.

اقدامات هیئت رئیسه مجلس در حالی صورت می گیرد که برخی از نمایندگان انتقادات تندی به عملکرد حسن روحانی رئیس جمهور دارند.

اینکه در آستانه انتخابات، تریبون مجلس شورای اسلامی در اختیار دولت قرار گرفته، این سوال مطرح است که آیا این تصمیم کل نمایندگان است یا اینکه تصمیم برخی از نمایندگان حامی دولت؟.