قالیباف با برنامه روشنی وارد انتخابات شده است

حسین نجابت نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری در هفته گذشته، اظهار داشت: مناظره در پهنه سیاسی کشور یک‌قدم روبه‌جلو بود. در این مناظره هرچند فرازوفرودهایی وجود داشت اما نسبتاً خطوط قرمز رعایت شد و برای مردم قابل‌قبول بود. افراد فرصت پیدا کردند نظراتشان را با توجه به روحیات خود اظهار کنند که امیدواریم در مناظرات بعدی نیز همین روند ادامه پیدا کند و هدف اصلی مناظره که همان روشنگری است محقق شود.

وی در خصوص مجادلات و بحث‌های صورت گرفته بین بعضی از کاندیداها، گفت: اگر در این بحث‌ها بعضی از عبارات حذف شود، خوب است و جای نگرانی وجود ندارد. البته باید خطوط قرمز و قوانین وضع‌شده در این خصوص رعایت شود و در حین نقد به یکدیگر جوری صحبت نکنند که نظام به زیر سؤال برود و واقعیات مخدوش شود.

نجابت، تأکید کرد: باید نامزدها هوشمندانه و با تعهد و تعقل مناظره کنند؛ بین ما و مناظره کنندگان دیگر کشورها در بحث کردن باید فرقی در رعایت اخلاق و اصول اساسی وجود داشته باشد. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور نمایندگان دولت در مناظره، بیان کرد: همیشه رئیس‌جمهور مستقر و یا نمایندگان او در مناظرات انتخاباتی باید از عملکرد خود دفاع کرده و طرف‌های مقابل نیز آن موارد را موردنقد قرار دهند و باقی حواشی باید حذف شود.

وی در همین راستا و در خصوص همراهی کاندیداهای دولت با یکدیگر، گفت: این همراهی بین آقای روحانی و جهانگیری کاملاً‌ روشن بود و آقای جهانگیری به‌صورت تمام‌قد و گاهی‌ به شکل زننده‌ای از عملکرد دولت دفاع می‌کرد.  

نجابت در خصوص عملکرد نامزدهای اصولگرا در مناظره و لزوم همراهی و هم‌افزایی آن‌ها در مناظره، اظهار داشت: این نامزدها در مناظره اول با یکدیگر ارتباط خوبی برقرار کردند و عملکرد آن‌ها نسبت به مناظرات انتخابات سال 92، بهتر بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: این در دنیا مرسوم است که افرادی که از یک جناح به‌حساب می‌آیند قبل از مناظره باهم هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشند تا بتوانند در مناظرات با تقسیم‌کار درست و بر اساس تخصص‌هایشان یک مطلب را به‌عنوان راهبرد و گفتمان اصلی خود جلو ببرند.

وی در پایان گفت‌وگو و در خصوص نقدهای صورت گرفته به عملکرد دولت از سوی اکثر کاندیداها، بیان کرد: آقای قالیباف به شکل آماده و با تکلیف و برنامه روشنی وارد رقابت‌های جدی انتخاباتی شده است و به عقیده من دیگران نیز باید به همین شکل عمل کنند.