اقدام مجری مناظره سوال برانگیز شد

به گزارش افکار نیوز، امروز جمعه در حین برگزاری دومین مناظره مرتضی حیدری مجری مناظره اقدامی شائبه دار انجام داد که با اعتراض برخی از ستادهای نامزدها روبرو شد.

در بخش اول مناظره هر یک از نامزدها ابتدا چهار دقیقه فرصت داشتند تا دیدگاههای خود را بیان کنند. سپس پنج کاندیدای دیگر هر کدام 2 دقیقه فرصت داشتند تا به نقد بپردازند. در نهایت کاندیدایی که پشت تریبون بود 5 دقیقه فرصت داشت تا دیدگاه نهایی خود را طرح کند.

حیدری مجری مناظره در جلوی دوربین قرعه کشی انجام می داد و بر اساس قرعه کشی که شماره صندلی هر فرد بیرون می آمد، باید پشت تریبون قرار می گرفت.

بر اساس این قرعه کشی ابتدا دکتر محمدباقر قالیباف پشت تریبون قرار گرفت. سپس مصطفی میرسلیم  و بعد هم آیت الله رئیسی.

در ادامه بعد از آیت الله رئیسی، سه نامزد دیگر یعنی روحانی، جهانگیری و هاشمی طبا باقی مانده بودند که مجری مناظره برای انتخاب چهارمین نفر، شماره ای را از گلدان بیرون آورد که با مشاهده آن شماره،آنرا به داخل گدان برگرداند و شماره دیگری را بیرون آورد.

با این اقدام مجری، نفر چهارم هاشمی طبا انتخاب شد که پشت تریبون رفت. نفر پنجم هم اسحاق جهانگیری و نفر آخر هم روحانی شد.

اینکه رئیس جمهور و معاون اولش نفر پنجم و ششم باشند کمی عجیب بود. چرا نفرات آخر بخش اول مناظره می توانستند طوری صحبت کنند که دیگر نامزدها صحبت های خود را کرده باشند و  می توانستند نکاتی بیان کنند که دیگر نامزدها فرصتی برای پاسخ دادن و دفاع نداشته باشند بخصوص پنج دقیقه آخر مناظره، که دیگر هیچ نامزدی حق صحبت نداشت.

 این اقدام مجری با اعتراض برخی از اعضای ستاد نامزدها روبرو شد.