از رانندگی معلمان ایرانی در اسنپ تا رویارویی روحانی با خشم خانواده‌ قربانیان معدن یورت

اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف 24 ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

ایران نباید در نبرد با تروریست‌ها تنها بماند/ باید با ایران روابط برادرانه داشته باشیم

نشریه پاکستانی در مطلبی نوشت: با توجه به نقش پاکستان در ائتلاف عربستان سعودی ضرورت دارد راهبرد دپیلماتیک را در قبال ایران، از متحدان مهم پاکستان در منطقه اتخاذ کنیم.

***

معلمان ایرانی راننده «اسنپ» شده‌اند؛ طبقه مرفه ادکلن 300 دلاری می‌خرند

نشریه آمریکایی نوشت: کارخانه‌های بدهکار در سراسر ایران وجود دارند که قادر به پرداخت حقوق کارگران نیستند و معلمان برای افزایش درآمد خود به رانندگان نرم افزار «اسنپ» مبدل شده‌اند.

***

قانونگذاران آمریکایی «تحقیقات جامع» درباره برجام را کلید زدند

پس از انتشار گزارشی که دولت سابق آمریکا را به نادیده گرفتن مخاطرات امنیت ملی متهم می‌کند شماری از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرده‌اند «تحقیقات جامع» از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را آغاز کرده‌اند.

***

رژیم سعودی حماقت کند، فقط مکه و مدینه را امن خواهیم گذاشت

وزیر دفاع ایران اعلام کرد رژیم سعودی هر حماقتی علیه ایران کند، فقط مکه و مدینه را برای آن رژیم به عنوان مکان امن باقی خواهیم گذاشت.

***

ژنرال صهیونیست: ایران هسته‌ای بد است؛ ایران متعهد به برجام بدتر!

ژنرال دنی دایان اظهار داشت: اگر ایران به توافق هسته‌ای متعهد بماند، سرانجام به بمب اتم دست خواهد یافت و برجام تنها سرعت این دست‌یابی را کند می‌کند.

***

خبرگزاری فرانسه: «روحانی» با خشمِ خانواده‌ قربانیانِ معدن یورت مواجه شد

خبرگزاری فرانسه در گزارشی ضمن اشاره به سفر حسن روحانی به محل معدن یورت که ده‌ها نفر اخیراً در آن جان باختند، نوشت: خانواده قربانیان بر سر روحانی فریاد می‌کشیدند و به خودرویش ضربه می‌زدند.

***

تروریست خوب و بد نداریم/مبارزه همه کشورها با گروه‌های تروریستی

وزیر خارجه ایران در ملاقات با همتای افغان بر مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید کرد و گفت: ما تروریست خوب و بد نداریم و کشورها باید در همکاری با یکدیگر با گروه‌های تروریستی مبارزه کنند و مرزهای کشورها بیش از پیش امن شود.

***

عزم ایران برای تقویت همکاری با نهادهای آفریقایی

مدیرکل آفریقای وزارت خارجه در دیدار با معاون کمیسیون اقتصادی دولت‌های غرب آفریقا (اکواس) از آمادگی ایران برای تقویت همکاری با نهادهای آفریقایی خبر داد.

***

آمادگی آلمان برای همکاری با ایران در حوزه‌ مالی و بانکی/به توافق برجام متعهد می‌مانیم

معاون وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه این کشور به برجام متعهد خواهد ماند و تمام تلاش خود را برای پیشبرد مفاد آن به کار خواهد بست، از آمادگی برلین برای همکاری با ایران در همه زمینه‌ها از جمله حوزه مالی و بانکی خبر داد.