ناگفته ای از حضور روحانی در مجلس و دیدار با نمایندگان/  فریدون باید به قوه قضائیه معرفی شود

گروه سیاسی- محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز با اشاره به حاشیه های اتفاق افتاده در جلسه دیدار حسن روحانی رئیس جمهور با نمایندگان مجلس، گفت: این نشست حاشیه هایی داشت که برخی در پی مخفی کردن آن هستند و نمی خواهند این موضوعات به رسانه ها کشیده شود.

وی با بیان اینکه اینجانب مثل خیلی دیگر از نمایندگان در جلسه مذکور حضور نیافتم، تصریح کرد: ضمن اینکه برخی از نمایندگان با هدف اینکه ببینند چه خبر است، در این نشست حضور یافتند. البته برخی از شرکت کنندگان در این نشست هم از نمایندگان سابق و اداور مجلس بودند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در این نشست یکی از نمایندگان مجلس به روحانی در خصوص عملکرد و اقدامات حسین فریدون اعتراض کرد که رئیس جمهور در جواب گفت «شما می بینید که فریدون در کنارم نیست. در سفرها هم او را با خود نمی برم و از وی استفاده نمی کنم».

ابطحی با بیان اینکه حرف نمایندگان این است که فریدون باید به قوه قضائیه معرفی شود نه اینکه روحانی وی را به همراه خود نبرد، افزود: اگر حسین فریدون در خصوص مسائل مالی و بخصوص مدرک تحصیلی دکتری تخلف ندارد، چرا آقای روحانی از وی کناره گیری می کند. اگر تخلف دارد باید به قوه قضائیه معرفی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اینجانب عضو کمیته سه نفره بررسی مدارک تحصیلی حسین فریدون هستم که از نظر ما تخلف حسین فریدون حداقل در مدرک تحصیلی دکتری محرز است و باید به این تخلف رسیدگی شود.

ابطحی در همین راستا حمایت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی از حسن روحانی اشاره کرد و گفت: در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها این مرکز مرتب گزارش های مثبت در اجرای این قانون منتشر می کرد و بر مزایا و فواید اجرای این قانون تاکید می شد اما در حال حاضر چون دولت از اجرای این قانون ناتوان است و همچنین یارانه نقدی شعار برخی کاندیداهای اصولگراست، مرکز پژوهشهای مجلس گزارش مخالفت با یارانه منتشر می کند.

وی افزود: این نشان می دهد در کشور کار علمی صورت نمی گیرد بلکه کارها بر مبنای سیاسی و گرایش حزبی و جناحی است و  مبنای این گزارشها بیشتر رفاقتی است تا علمی.