وجه تمایز قالیباف از جهانگیری

محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اتحاد محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام رئیسی گفت: قالیباف در این انتخابات و در طول مناظرات بسیار خوب عمل کرد و دست‌اندازی‌های دولت فعلی و مسئولین به بیت‌المال را برای افکار عمومی روشن و در نهایت به وظیفه دینی و ملی خود عمل کرد.

وی افزود: امام (ره) فرموده بودند اگر کسی خودش را برای مسئولیت صالح می‌داند وارد عرصه شود و قطعا آقای قالیباف از روحانی و جهانگیری صالح‌تر است و بهتر می‌تواند کشور را اداره کند اما امام (ره) همچنین تاکید کردند که اگر کسی برای خدمت وارد عرصه شد و دید فرد دیگری بهتر از او می‌تواند مسئولیت را بر عهده بگیرد موظف است به نفع او کنار برود که در اینجا هم آقای قالیباف به وظیفه دینی و ملی خودش عمل کرد و با تشخیص اینکه آیت‌الله رئیسی بهتر است به نفع او کنار رفت.

قدیری‌ابیانه تاکید کرد:‌این حرکت آقای قالیباف کار بسیار ارزنده‌ای بود در حالی که برخلاف جهانگیری که از اول معلوم بود فقط کاندیدای پوششی است قالیباف واقعا نامزد بود و این کار قالیباف قطعا در خاطره‌ها می‌ماند.

وی ادامه داد: مطمئنم فردی مثل آیت‌الله رئیسی از نیروهای توانایی چون آقای قالیباف در دولتش به نحو احسن استفاده می‌کند و پیام من به تمام کسانی که گزینه آنها قالیباف بود، این است که مانند او از آقای رئیسی حمایت کنند و مطمئن باشند که شاهد خدمت دولتی با ریاست جمهوری رئیسی و مسئولیت‌های مهم توسط قالیباف و سایر دلسوزان و تحول در اقتصاد و وضعیت کشور خواهیم بود.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما به کسانی نیاز داریم که به ملت خودمان اعتماد و اعتقاد داشته باشند نه کسانی که مردم‌شان را بی‌شناسنامه می‌دانند. مردم نیازی به کابینه پیر و ناتوان ندارند.

قدیری‌ابیانه گفت: در دولت آقای رئیسی مدیر و وزیری که ثروتش هزار میلیارد باشد نخواهیم داشت. این دولت با رانت‌خواری، فساد و انحراف مقابله خواهد کرد و کشور را با حفظ اقتدار در مقابل دشمنان به پیش می‌برد.

وی در پایان با بیان اینکه اتحاد آقایان قالیباف و رئیسی امر مبارکی است و باید با آقای قالیباف تبریک گفت، اظهار داشت: البته نظر من این بود که آقای قالیباف همچنان در صحنه باشد و در مراحل بعدی به نفع آقای رئیسی کنار برود.