دولت باید رأی مخالفان را تحلیل کند

امیررضا شاهانی عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ضمن تبریک به مردم برای حضور پرشکوه خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان‌طور که رهبری فرمودند این حضور باعث امنیت کشور می‌شود و سایه جنگ را همین مسئله از بین می‌برد.

 

وی ادامه داد: اتفاقی که در انتخابات رخ داد این بود که رقیب رئیس‌جمهور مستقر 16 میلیون رأی آورد. این موضوع در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بوده است که رقیب رئیس‌جمهور مستقر حتی بدون در نظر گرفتن تخلفات اعلام شده، تنها 7 میلیون اختلاف رأی داشته باشد.

شاهانی اظهار کرد: طبیعتاً 16 میلیون رأی پیامی به رئیس‌جمهور می‌دهد و امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب نیز پیام این تعداد رأی‌دهندگان به رقیب را گرفته باشد. بدون تعارف این تعداد رأی پیام انتقادی به عملکرد دولت است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: به نظرم دولت باید رأی مخالفان را تحلیل کند و این تحلیل طوری باشد که نتیجه آن خیر مردم، اصلاح عملکردها و حل اختلافات باشد. 16 میلیون رأی مخالفان رئیس‌جمهور یعنی ما با سیاست‌های شما موافق نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه حتی بسیاری از آرایی که به خود آقای روحانی داده شد، به خاطر نبود انتقاد به دولت یازدهم نبوده است، تصریح کرد: در یکی از سخنرانی‌های روزهای گذشته نیز خود‌ آقای روحانی به این نکته اشاره کرد که رأی‌دهندگان به دولت مستقر انتقاداتی نسبت به عملکرد دولت داشتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: بسیاری از کسانی که مجدداً به رئیس‌جمهور رأی دادند به دلیل اعتماد به دولت بود تا 4 سال دیگر به آنها فرصت داده شود تا عملکردهای خود را ارزیابی و اصلاح کنند.

شاهانی با اشاره به اینکه بخشی از 16 میلیون رأی مخالفان آقای روحانی دانشگاهیان بودند، ادامه داد: رئیس‌جمهور باید به این مسئله دقت کند که حتی در انتخاب اعضای کابینه و هیأت دولت تنها از یک طیف خاص سیاسی، وزرای خودش را انتخاب نکند. احترام به 16 میلیون ایرانی می‌طلبد که حتماً کابینه بعدی نسبت به کابینه قبلی متفاوت‌تر باشد.

وی اضافه کرد: کابینه قبلی، کابینه‌ای یک دست سیاسی و جناحی بود، اما رئیس‌جمهور باید سعی کند در کابینه جدید از وزرای متخصص و جوان استفاده کند و باید بداند افراد بازنشسته سیاسی هرکاری را که می‌خواستند در این کشور انجام دادند. لذا باید به سراغ افراد علمی و متخصص برود که کار سیاسی برای مملکت خود نکنند.