توصیه‌های فعالان سیاسی به روحانی پس از انتخابات

پس از پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات نکات مهمی را به رئیس جمهور منتخب ابلاغ کردند که مشروح پیام ایشان را در اینجا میخوانید.

همچنین فعالان سیاسی کشورمان نیز با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، پیشنهادهای خود را به دولت و رئیس جمهور منتخب ارائه کردند که در ادامه مشروح آن را میخوانید:

لاریجانی: دولت جدید به پاس حماسه افتخارآفرین ملت، مطالبات بر حق مردم را در اولویت خود قرار دهد

رییس مجلس در پیامی انتخاب حجت الاسلام روحانی را به عنوان رییس جمهور ایران را تبریک گفت.

http://www.afkarnews.ir/

 

 

 

رئیسی: زبان گویای محرومان خواهم بود/رأی قریب به ۱۶ میلیون ایرانی خواهان تغییر را نمی‌توان نادیده گرفت

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: رأی قریب به ۱۶ میلیون ایرانی خواهان تغییر، سرمایه ای مهم و پشتوانه عظیم است که به هیچ وجه نمی توان آن را در عرصه سیاسی و تصمیم گیری کلان کشور نادیده گرفت.

 

http://www.afkarnews.ir/

قالیباف: مرحله پاسخگویی به مطالبات مردم آغاز شده است/ منتقدین باید به مطالبات به حقِ مردم بپردازند

شهردار تهران در بیانیه‌ای تأکید کرد که برای جلوگیری از خودکامگی در اداره‌ کشور، منتقدین باید در چارچوب‌های قانونی به طرح مطالبات به حقِ مردم بپردازند.

http://www.afkarnews.ir/

 

 

فلاحت پیشه: دولت برخورد با فساد و حل مشکل اشتغال جوانان را در اولویت کاری خود قرار دهد/قاچاق؛ قاتل دو میلیون شغل در کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: رفع قاچاق کالا به عنوان یکی از معضلات بیکاری در کشور و قاتل دو میلیون شغل، نیازمند حرکتی انقلابی از سوی دولت است.

دهقان: ریشه‌کنی فساد نیازمند حرکت جدی از سوی تمامی نهادهای دولتی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئله فساد در جامعه امروز به نحوی آشکار شده که امکان پنهان کردن آ‌ن وجود ندارد و این مهم نیازمند حرکت جدی از سوی تمامی نهادها است.

میرزاده: دولت دوازدهم با اشتغال‌زایی وضعیت معیشتی محرومین را بهبود ببخشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است؛ دولت دوازدهم با اشتغال‌زایی وضعیت معیشتی محرومین را بهبود ببخشد.

 ذوالنور: تحقق تولید و اشتغال در گروی به کارگیری یک کابینه جوان و پرتحرک است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه سیاست دولت باید بر مبنای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد، اظهار داشت: زمانی در این زمینه کار جدی صورت می‌گیرد که کابینه دولت یک کابینه جوان، با نشاط، توانمند، پرتحرک و باتلاش باشد.

http://www.afkarnews.ir/

 

 

ساری: مردم فقط به اقدامات دولت در بعد ملی، رأی دادند/ ضرورت توجه بیشتر به اقشار ضعیف و برخورد با فساد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید اصول ارائه شده از سوی رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده و در توجه به اقشار ضعیف جامعه و برخورد با فساد همت بیشتری از خود نشان دهد.

 

http://www.afkarnews.ir/

 رضوی: امروز اشتغال دغدغه‌ای ملی و همگانی است/ روستاها می‌توانند اقتصاد کشور را تقویت کنند

معاون رئیس‌جمهور گفت: امروز موضوع اشتغال دغدغه‌ای بزرگ، همگانی و ملی برای کشور است و اگر خانواده‌ای بیکار هم نداشته باشد باز هم نسبت به خانواده‌هایی که بیکار دارند دغدغه دارد.

افتخاری: دولت دوازدهم از ظرفیت جوانان در کابینه استفاده کند

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار گفت: متاسفانه دولت یازدهم از ظرفیت جوانان در کابینه خود بهره نبرد لذا در این دوره ضروری است تا رویه قبل را تغییر دهد.

 حسینی: امیدواریم وعده اشتغال روحانی به فراموشی سپرده نشود/ دولتمردان در مسائل اقتصادی و تجاری ذی‌نفع نباشند

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب معتقد است که دولتمردان برای مبارزه با رانت و فساد، نباید در مسائل اقتصادی و تجاری ذی‌نفع باشند.

حبیبی: یکی از وظایف مهم دولتمردان رسیدگی به وضع زندگی و معیشت مردم است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: رهبری معظم انقلاب نیز تاکنون بارها بر ضرورت رسیدگی به محرومین و مستضعفان تاکید کرده‌اند لذا یکی از وظایف مهم دولتمردان رسیدگی به وضع زندگی و معیشت مردم است.

http://www.afkarnews.ir/

 

هاشمی: حضور گسترده مردم برای بدخواهان و دشمنان بازدارنده است/دولت باید در دوره دوم به اقشار آسیب‌پذیر توجه کند

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر و کسانی باشد که در معرض چهره خشن فقر هستند.

http://www.afkarnews.ir/