مجلس وظیفه نظارتی خود در دادن گاز به ترکیه انجام می دهد/ گاز ایران به ترکیه اولین دستور کار کمیسیون انرژی مجلس

گروه سیاسی- رئیس کمیته نیروی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مشخص شود گازی که ایران به ترکیه می دهد، بر چه اساس است، گفت: مجلس وظیفه نظارتی خود در دادن گاز ایران به ترکیه انجام می دهد و ابعاد این مساله را مشخص و بررسی می کند.

علی گلمرادی نماینده ماهشهر و امیدیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به موضوع دادن گاز مجانی ایران به ترکیه گفت: در این زمینه بحث های زیادی مطرح شده و موضوعات مختلفی هم طرح گردید اما هنوز اصل موضوع مشخص نیست.

وی افزود: کمیسیون انرژی مجلس سه شنبه و چهارشنبه این هفته جلسه دارد و ما در اولین جلسه همین موضوع گاز ایران به ترکیه را بررسی خواهیم کرد.

رئیس کمیته نیروی مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا از بیژن زنگنه وزیر نفت و دیگر مسئولین مرتبط با گاز دعوت خواهد شد تا با حضور در کمیسیون در این زمینه توضیح دهند که اصل موضوع چی است و گاز ایران بر چه اساسی به ترکیه داده می شود.

گلمرادی تاکید کرد: مجلس باید بر همه امور کشور نظارت کند و ما با دید کارشناسی و پرهیز از موضوعات حاشیه ای، وظیفه نظارتی خود در دادن گاز ایران به ترکیه را انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: هنوز اصل موضوع دادن گاز ایران به ترکیه مشخص نیست و ما نظر مسئولین وزارت نفت را نشنیدیم و نمی دانیم حرف وزارتخانه چی است.

رئیس کمیته نیروی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با ترکیه مراوداتی دارد و باید به بررسی این موضوع پرداخت.