مصوبه اخیر سنای آمریکا نقض آشکار برجام است

 بهروز نعمتی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه 13 تیر) در صحن علنی پارلمان، با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: امروز همه ملت و به ویژه سیاسیون باید قبول کنند انتخابات ریاست‌جمهوری تمام شده و آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده‌اند.

وی افزود: همه باید خدا را شاکر باشیم که با درایت حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای بیش از 41 میلیون نفر به حقانیت جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه همه باید از دو قطبی شدن جامعه پرهیز کنند، گفت: مخصوصا آنهایی که تریبونی در اختیار دارد باید به شدت پرهیز کنند از موضوعی که باعث اختلاف مردم شود مخصوصا از تقسیم مردم به رای حلال و غیرحلال بپرهیزند.

نعمتی با بیان اینکه کشور دچار مشکلات عدیده‌ای است، ادامه داد: بیکاری جوانان تحصیل کرده، فقر در جامعه، معیشت مردم، اقتصاد بیمار و رکود طاقت فرسا از جمله مشکلات و معضلات کشور است و همه از چپ و راست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و مستقلان باید برای رفع این مشکلات تلاش مضاعف کنند.

وی با بیان اینکه هیچ چاره‌ای جزء وحدت و همدلی بین نیروهای نظام و انقلاب و همه تفکراتی که در چار‌چوب نظام فعالیت می‌کنند نداریم، گفت: برای ایجاد وحدت و همدلی همه باید تلاش کند به ویژه تیم پیروز انتخابات و مخصوصا آقای روحانی.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: از آقای روحانی توقع داریم با دعوت از همه تفکرات سیاسی در کشور موجب گسترش اعتدال در کشور و همچنین وحدت و همدلی در بین نیرو‌های کشور شوند.

نعمتی با بیان اینکه با گسترش تفکر اعتدالی دعواهای حیدری نعمتی از بین می‌رود، تصریح کرد: امروز جامعه کشش بگم بگم‌های گذشته را ندارد. امروز تخریب نیرو‌های نظام و انقلاب از سوی هر گروه سیاسی لطمه به کشور و نظام است.

وی گفت: از آنهایی که انتخابات ریاست‌جمهوری را واگذار کرده‌اند توقع می‌رود که پذیرای این موضوع باشند و بدانند که رقابت انتخاباتی پایان یافته و حاشیه‌های انتخاباتی باید خاتمه یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مصوبه اخیر کنگره سنای آمریکا علیه ایران، گفت: این تحریم‌ها قطعا نقض آشکار برجام است و مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خود را موظف به اقدام متقابل می‌دانند و در این زمینه تصمیم‌های قاطعی را اتخاذ خواهند کرد، البته از دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم اقدامات جدی و حقوقی را در مجامع بین‌المللی به عمل آورد.

وی ضمن تبریک به دولت، مردم و آیت‌الله سیستانی به مناسبت آزادسازی موصل، گفت: به حاکمان خود فروخته منطقه که مجری اوامر دستگاه‌های جاسوسی انگلیس و اسرائیل و آمریکا هستند هشدار می‌دهیم دست از حمایت تروریست‌ها بر دارند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان نطق خود با اشاره به مشکلات موسسات مالی و اعتباری، گفت: از رئیس‌جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد می‌خواهیم تا مشکلات این موسسات که چند میلیون نفر از مردم درگیر آن هستند را حل کنند.