انور قرقاش: ایران از قطر بهره‌برداری می‌کند!

 انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات امروز اعلام کرد: تلاش هایی برای بازنگری در شروط ۱۳ گانه و اتخاذ اقدامات لازم در حال انجام است. این تلاش ها متفاوت از قبل است.

وی مدعی شد: قطر ترجیح می دهد به جای نشستن بر سر میز مذاکره به دوستان بین المللی خود امتیاز دهد. کشورهای تحریم کننده قطر خواهان تغییر نظام در دوحه نیستند بلکه تنها به دنبال اصلاح رفتارهای قطر به ویژه در زمینه حمایت از تروریسم است.

قرقاش در ادامه خواستار راه حل منطقه ای و نظارت بین المللی بر قطر به منظور پایبندی این کشور به تعهدات خود است. یادداشت تفاهمی که آمریکا و قطر در خصوص تامین منابع مالی تروریسم امضا کردند اقدام مثبت و پیشرفت خوبی به شمار می رود.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران تلاش می کند از اقدامات قطر بهره برداری کند. قطر از تروریسم حمایت و تلاش می کند ثبات کشورهای منطقه را بر هم بزند. بحرانی کنونی با قطر نیز اساسا ناشی از حمایت قطر از گروه های تروریستی است.

ادعاهای امارات که همسو با سیاست های عربستان سعودی است در حالی مطرح می شود که ریاض طی چند سال گذشته به ویژه از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون یکی از حامیان مالی و تبلیغاتی گروه های تروریستی در منطقه به شمار می رود.