صدای پای تسویه حساب در فراکسیون امید/ پس لرزه های جلسه محرمانه میدان آرژانتین

گروه سیاسی- ماجرای رای نیاوردن یک وزیر روحانی از میان 17 نفر موضوعی شاید ساده به نظر برسد اما وقتی نام بیطرف شنیده می شود و اینکه این عضو موسس حزب منحله مشارکت از مجلسی که اصلاح طلبان ادعای حداکثری بودن در آن دارند رای نمی آورد باعث می شود هر روز اعضای شاخص این جریان سیاسی عصبانی تر از دیروز باشند.

به گزارش افکارنیوز، حالا پس از تقریبا ده روز از انتخاب نشدن بیطرف سخن از تسویه حساب و پالایش برخی افراد با فراکسیون امید می شود.

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید درباره رای نیاوردن بی طرف می گوید: بدترین صحنه‌ها زمانی است که همکار و هم‌فراکسیونی‌تان برای فردی رأی جمع می‌کند که شما چند ساعت پیش در جمع‌بندی به رأی مخالف با او رسیده‌‌اید. این رفتار برخی نمایندگان واقعا آزاردهنده بود .اینکه بخواهی چهارنبش باشی و جایی بروی که به نفعت باشد، درست نیست. همین چندنبش‌‌بودن لطمه زیادی به کشور وارد کرده است. اتفاقا اصولگرای چارچوب‌دار بهتر از اصلاح‌طلبی چندنبش بوده و حرمتش بیشتر است. متأسفانه افرادی داریم که با جهت باد رأی و نظرشان تغییر می‌کند.

از سوی دیگر پروانه سلحشوری نماینده تهران با بیان اینکه برخی در خارج از مجلس توان فراکسیون امید در رای اعتماد به وزرا را بیش از آن چه هست می دانند، تاکید کرد که ما یک لیست امید داریم و یک فراکسیون امید و لیست امید با فراکسیون امید متفاوت است. برخی از اعضای لیست امید به فراکسیون جدیدی به نام مستقلین ملحق شدند.

سلحشوری تاکید کرد: بعد از انتخابات هیات رئیسه بنده گفتم کسانیکه با لیست امید آمدند و حالا اعتقادی به آن ندارند باید مشخص و شفاف سازی شود و این ایراد را از خودمان هم می دانم که این افراد را معرفی نکردیم.

این نماینده مجلس با اشاره به هجمه هایی که از داخل مجلس و فراکسیون امید وجود دارد، گفت: به نظرم مردم باید این افراد را بشناسند افرادی که خطا می کنند و غیر فراکسیونی عمل می کنند.

نه تنها جواد امام با توئیت خود از جلسه محرمانه برخی نمایندگان در میدان آرژانتین با بیطرف پرده برداشت بلکه علیرضا رحیمی، نماینده تهران از سهم خواهی و امتیازخواهی برخی هم طیفان اصلاح طلبش از بیطرف در جلسه معروف میدان آرژانتین و سهم خواهی هایی که با جواب منفی وزیر پیشنهادی نیرو روبرو شده است خبر داد و گفت: من کلیت این موضوع را تأیید می‌کنم اما باید درباره آن توضیح داد. سهم‌خواهی گاهی ناظر به گرفتن امتیازات شخصی است و گاهی هم ناظر به گرفتن سهم منطقه‌ای از برنامه‌های وزارتخانه است. در مورد آقای بیطرف بیشتر سهم‌خواهی‌ها به سمت و سوی شرط‌گذاری برای برنامه‌های وزارت نیرو رفت و ایشان هم زیر بار آن نرفت.

احمد مازنی نمایندۀ مردم تهران در واکنش به انتقاداتی که دربارۀ رأی نیاوردن بیطرف و رأی آوردن آذری جهرمی به فراکسیون امید مطرح می‌شود گفت: در خیلی از موارد فراکسیون تصمیم می‌گیرد، اما اعضای فراکسیون تعهدی به انجام کار تشکیلاتی ندارند. من با بعضی دوستان صحبت می‌کردم، می‌گفتند ما حجت شرعی نداریم که به فلانی رأی بدهیم؛ با وجود اینکه نظر فراکسیون این بود که رأی بدهیم.

همچنین هاشم زایی عضو دیگر فراکسیون امید نیز به صراحت می گوید: برخی اعضا در حالی که جهرمی مورد حمایت فراکسیون نبود نه تنها به او رای دادند بلکه برایش تبلیغ هم کردند.

غلامرضا حیدری عضو دیگر فراکسیون امید هم در توئیتی نوشت: «توصیه به دوستان فراکسیون_امید : صداقت و شفافیت را فدای چند روز پشت میز نشستن نکنند/ اگر این میز ماندنی بود، به تو نمی‌رسید.

همین موضوعات و جلسات محرمانه و رای نیاوردن یک اصلاح طلب شاخص با وجود فراکسیون امید در مجلس باعث شده زمزمه های تغییر در هیات رئیسه این فراکسیون شنیده شود.

علیرضا رحیمی در کانال تلگرامی‌اش با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون امید در بعدازظهر روز سه‌شنبه گفت: بالاخره انتخابات مجمع عمومی فراکسیون امید پس از چند نوبت جابجایی برنامه برگزار خواهد شد. قطعا تعیین ترکیب هیئت رئیسه فراکسیون برای سال دوم فعالیت در برنامه‌های آتی آن تعیین کننده خواهد بود.