هشدار روسیه به اسرائیل درباره حمله به مواضع ایران

روسیه شب گذشته درباره صدور مجوز حمله به مواضع ایران در سوریه به اسرائیل هشدار داد و اظهارات اخیر مقامات این این رژیم را محکوم کرد.

 

این هشدار پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با رییس جمهور روسیه تهدید کرد مانع از حضور نظامی ایران در مرزهای اسرائیل خواهد شد.

 

در همین ارتباط، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه شب گذشته در هشداری آشکار به اسرائیل به خبرنگاران گفت: «هر کس در خاورمیانه یا در هر بخش دیگر از جهان بخواهد با تضعیف حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک کشور (سوریه)، قوانین بین المللی را نقض کند، این اقدام از نظر روسیه محکوم است.»

گفتنی است نتانیاهو تاکنون بارها مدعی شده است که ایران در حال ساخت تاسیسات نظامی در سوریه است تا از این طریق پایگاه خود را در این کشور علیه اسرائیل تقویت کند. وی در دیدار اخیر خود با دبیرکل سازمان ملل نیز ایران را به ساخت یک کارخانه تولید موشکهای نقطه زن در سوریه متهم کرد و گفت: «این چیزی نیست که اسرائیل بتواند آن را تحمل کند.»

با این حال، لاوروف در ادامه مصاحبه شب گذشته خود تاکید کرد همکاری ایران علیه تروریسم در سوریه مادامیکه ناقض قوانین بین المللی نباشد، نباید برای برخی نگران کننده باشد.

وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به ابراز نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی گفت هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد کسی در حال برنامه ریزی برای حمله به اسرائیل است.