جلسات هیئت تحقیق و تفحص با وزیر اطلاعات و خارجه/ جلسات با وزرای دیگر در آینده

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه در حال انجام است، گفت: چندی پیش برای پیگیری وضعیت افراد 2 تابعیتی و دارای گرین کارت، با حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه  جلسه داشتیم و روند کار را بررسی کردیم.

وی افزود: این جلسات مثبت بود و قرار شد تا اقداماتی در خصوص افراد 2 تابعیتی و دارای گرین کارت انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت جلسات با وزرا را آغاز کرده است و ما در روزهای آینده با وزرا دیگر بخصوص وزرایی که افراد 2 تابعیتی یا دارای گرین کارت در وزارتخانه های آنها مشغول بکار هستند، جلسه خواهیم داشت.

کریمی قدوسی افزود: تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت با سند و مدرک است و به همین دلیل ما تصمیم داریم تا با وزرا هم جلساتی داشته باشیم و نظرات و دغدغه های خود را منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: ما تا کنون از سازمانهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در سطح کشور استعلام گرفتیم و  خواستار شناسایی افرادی که دارای تابعیت بیگانه یا دارای گرین کارت چه بصورت قطعی و چه مظنون هستند، شدیم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه با بیان اینکه تا کنون ما به 93 نفر از مسئولان و مقامات رسیدیم که دارای تابعیت بیگانه یا گرین کارت هستند، افزود: برخی از این افراد بصورت قطعی و بعضی هم مظنون به تابعیت بیگانه و یا داری گرین کارت هستند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: تابعیت یا گرین کارت این افراد مربوط به کشورهایی مثل آمریکا، اتریش، انگلیس، فرانسه، مالزی، کانادا، آلمان و یونان است که ما از این کشورها دارای مدارکی هستیم.