دیدار علی‌اکبر صالحی با آمانو

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در شصت و یکمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به سر می‌برد، عصر امروز (دوشنبه) با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی همچنین با هیأت چینی و روسی شرکت کننده در این کنفرانس دیدار و به رایزنی پرداخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی در طی سخنانش در نشست آژانس بر پایبندی همه اعضا به تعهداتشان در برجام تأکید کرد و بهانه‌های خودساخته با اغراض سیاسی در ادامه اجرای برجام را باعث تخریب توافق وین و به ضرر همه طرف‌ها و نیز جامعه بین‌الملل دانست.

صالحی پیش از کنفرانس عمومی آژانس در اظهاراتی برجام را یک توافقنامه و تفاهمنامه بین‌المللی خواند که همه باید متعهد به این تفاهمنانه باشند و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری دیروز فرمودند اینگونه نیست که اگر کسی بخواهد خلاف کرده و برجام را نقض کند و به گونه‌ای خدشه‌ای به آن وارد کند بتواند سالم در برود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: این (برجام) یک تفاهم بین‌المللی است و همه مسئوولند و همه باید به آن پایبند باشند و ایران هم به عنوان یکی از ملتزمان به این تفاهمانه، اگر کسی به آن خدشه‌ای وارد کند، همانطور که رهبری گفتند، واکنش مناسب را نشان خواهد داد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در سخنانش در کنفرانس عمومی آژانس بار دیگر بر تعهد ایران به مفاد برجام تأکید کرد.