بی عقل‌ترین‌ها رئیس‌جمهور آمریکایی‌ها می‌شوند

 محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اظهارات برخی مقامات غربی مبنی بر دائمی کردن برجام اظهار داشت: رابطه ما با آمریکا همان رابطه گرگ با میش است، این کشور خود را فراتر از قواعد و معاهدات بین المللی می‌داند.

وی افزود: اگرچه بخش قابل توجهی از قوانین و معاهدات بین المللی به نفع نظام سلطه و علیه منافع ملت هاست، اما آمریکایی‌ها به همین معاهدات هم پایبند نبوده و به حداقل هایی که ما پذیرفته ایم قانع نیستند چرا که تماما تامین منافع خود را دنبال می‌کنند.

سعیدی تصریح کرد: از ابتدا هم مشخص بود که آمریکایی‌ها به برجام پایبند نخواهند بود و به بهانه‌های مختلف تلاش خواهند کرد تا آن را نقض کرده و بر هم بزنند چرا که عدم پایبندی آمریکا به تعهدات جزء ذات استکباری این کشور است.

نماینده مردم تبریز با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران گفت: سخنرانی ابله قرن مشخص کرد که آمریکایی‌ها به دنبال چه چیزی هستند این کشور درگیر آتش افروزی و بحران سازی است. آمریکایی‌ها هرگز آرامش دنیا را نمی‌خواهند مقامات آمریکایی در طول چهل سال گذشته همواره ثابت کرده اند که عقل ندارند و بی عقل‌ترین افراد را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب می‌کنند اگر تمام آمریکا را هم بگردید فردی را ابله‌تر از ترامپ پیدا نمی‌کنید بنابراین باید هم چنین سخنان سخیف بی منطق و بی پایه‌ای را مطرح کند.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا توافق نامه‌ای که خودشان امضا کرده اند و اصرار به برگزاری مذاکرات هسته‌ای داشتند را زیر سوال ببرند مشخص است ایالات متحده به دنبال مطامع دیگری است البته مطمئن هستم که مقامات آزاده و با وجدان کشورهای دنیا در مقابل زیاده خواهی آمریکایی‌ها موضع سختی خواهند گرفت.

سعیدی مناسب‌ترین واکنش دولت ایران در قبال نقض تعهدات آمریکایی‌ها را اقدام عملی برشمرد و تصریح کرد: باید دولت در برابر کارشکنی‌ها اقدام عملی مناسب انجام دهد. باید در عمل به آن‌ها نشان دهیم که اگر نقض عهد کنند ما چه پاسخی به آن‌ها خواهیم داد چرا که تاکنون مواضع دولت تن‌ها در حد حرف بوده است.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: از آنجایی که باید یک سوزن به خودمان بزنیم باید بگویم که مجلس نیز در مقابل مصوبات کنگره و تحریم‌های آمریکایی‌ها کوتاه آمد مجلس نیز باید در وهله اول قانون اقدام متقابل با اقدامات خصمانه آمریکا را تقویت کند چرا که این قانون ضعیف است ما باید یک قانون صریح و شفاف تنظیم و دولت را مکلف کنیم تا موادی که در برجام در مقابل هر گونه عهدشکنی طرفین آمده را عملی سازد.

وی در پایان با بیان اینکه ایران در مقابل نقض عهد آمریکایی‌ها باید برجام را متوقف کرده و به نقطه سرخط برگردیم، خاطرنشان کرد: این موضوع شوخی نیست ملت ایران شهدای زیادی را در این مسیر تقدیم نظام کرده است غربی‌ها می‌خواهند ما را به ۱۰ سال قبل برگردانند بنابراین باید دولت هرچه سریع‌تر یک اقدام عملی مناسب انجام دهد.