حمایت از افغانستان رسالت جمهوری اسلامی

دومین اجلاس کمیته مشترک اقتصادی هرات و خراسان رضوی در غرب افغانستان با حضور هیئت اقتصادی اعزامی از ایران برگزار شد.

در این نشست هیئت اقتصادی دو کشور درباره تقویت و توسعه روابط اقتصادی بین دو استان رایزنی کردند.

«معصومی» از کارشناسان بخش خصوصی ولایت هرات گفت: در گذشته مشکلات فراوانی در واردات و صادرات به ایران وجود داشت که پس از آغاز فعالیت این کمیته بخشی از این مشکلات حل شده است.

وی افزود: امیدوارم که در دومین نشست کمیته مشترک اقتصادی دو طرف مشکلات باقی‌مانده در زمینه واردات و صادرات دو کشور را نیز حل کنند.

اعضای هیئت کمیته مشترک اقتصادی هرات، ایران را همسایه خوب افغانستان دانستند و مرز مشترک هرات با خراسان رضوی را برای این ولایت امتیاز خوبی دانسته‌اند.

«شرافتی راد» فرماندار «تایباد» و رئیس هیئت مذاکره کننده خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: هدف ما از ورود به هرات تسهیل و روان سازی مسائل اقتصادی بین دو استان هرات و خراسان رضوی است و نشست مشترک این کمیته زمینه روابط بهتر اقتصادی بین دو استان را فراهم خواهد کرد.

«محمود افخمی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز تاکید کرد که حمایت از افغانستان رسالت جمهوری اسلامی است و  ایران همواره در موضوعات مختلف با کشور دوست و هم دین خود وارد تعامل خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: کمیته مشترک اقتصادی دو کشور با بررسی مشکلات به آنها رسیدگی خواهند کرد تا بستر توسعه برای مسائل اقتصادی مهیا شود

سرکنسول جمهوری اسلامی در هرات گفت: بهتر است که کمیته‌های فرهنگی، فن آوری و امور مرزی نیز تشکیل شوند که موجب تعامل بیشتر دو استان شود.

در پایان این نشست کمیته مشترک اقتصادی سه کارگروه مشترک برای ارزیابی تجارت، حمل و نقل و سوخت تشکیل شد.