اعترافات یک تئوریسین دوم خردادی / پاشنه آشیل اصلاح طلبان چیست؟

گروه سیاسی- اصلاح طلبان نه تنها در طول دولت دوازدهم بلکه در دولت یازدهم نیز سیاست یک بام و دو هوا را در قبال روحانی جلو بردند و هر چند با تمام قوا از وی در انتخابات امسال حمایت کردند اما پس از اعلام نتایج انتخابات و پیروزی روحانی و موضوع چینش کابینه در تغییر موضعی 180 درجه ای شروع به انتقاد از روحانی و دولتش کردند.

به گزارش افکارنیوز، بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند انتقادات اصلاح طلبان از روحانی به دلایل مختلف است:

اول اینکه اصلاح طلبان می دانند اگر روحانی عملکرد خوبی نداشته باشد و نتواند به وعده هایی که داده عمل کند به پای اصلاح طلبان نوشته خواهد شد.

دوم اینکه جریان لیبرال اصلاح طلب به دنبال پیروزی در انتخابات سال 1400 و رئیس جمهور شدن یم اصلاح طلب تمام عیار هستند زیرا انها معتقدند روحانی اصلاح طلب نیست بلکه اصولگرایی است که خط اعتدال را در پیش گرفته است.

سوم اینکه اصلاح طلبان انتظار داشتند روحانی سهم بسیار بیشتری از آنچه امروز این جریان در مناصب دولتی در اختیار دارد به آنها بدهد و روحانی نیز مخالف سهم خواهی اصلاح طلبان بود و همین موضوع باعث اختلافات جدی میان اصلاح طلبان و روحانی شد.

حالا پس از انتقادات بسیار زیاد شخصیت ها و فعالان سیاسی اصلاح طلب به روحانی، مصطفی تاج زاده به عنوان یکی از تئوریسین های این جریان سیاسی آب پاکی را روی دست هم طیفان خود ریخته و می گوید: " ه بخواهیم و چه نخواهیم پیروزی و شکست آقای روحانی به پای ما نیز نوشته می‌شود."

وی افزود: آنچه ما را با دولت پیوند می‌دهد یا از آن جدا می‌کند، وعده‌های رییس‌جمهور و تلاش برای تحقق آنهاست. باید بکوشیم این وعده‌ها محقق شود. چون اگر خدایی ناکرده این قول‌ها بر زمین بماند حتی اگر ما حساب خود را هم از آقای روحانی جدا کنیم، باز هم جامعه آن بی‌وفایی و بی‌مرامی را به پای ما خواهد نوشت و بخش‌های زیادی از جامعه از ما روگردان خواهد شد.

اعتراف تاج زاده نشان می دهد او به خوبی این واقعیت را درک کرده که شکست روحانی در عمل به وعده ها به پای اصلاح طلبان نیز نوشته می شود و سیاست یک بام و دو هوای لیبرال ها با دولت نمی تواند مردم را اقناع کند.

از سوی دیگر تاج زاده به موضوع مهم دیگری نیز اشاره می کند و می گوید: " بزرگ‌ترین پاشنه آشیل اصلاح‌طلبان و دولت، گرفتار شدن در چرخه سهم‌خواهی‌های باندی و قبیله‌ای است و اینکه بی‌توجه به شرایط بر طبل یأس بکوبیم"

این سخن تاج زاده نشان می دهد اصلاح طلبان از دولت سهم خواهی کرده اند و به همین دلیل است که وی به دیگر اصلاح طلبان توصیه می کند این سهم خواهی ها پاشنه آشیل اصلاح طلبان است.