ناسیونالیسم آمریکا با پوپولیسم همراه است

عسگر خانی کارشناس مسائل بین الملل در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه گزینه جدی ریاست جمهور امریکا ترامپ بود؛ اظهار داشت: درباره امریکا بحث تقاضای انتخاب ترامپ بود و این شخص هم برای امریکا عرضه شده است.

وی افزود: شخصیت ترامپ دارای بی نظمی و آشوبی است که برگرفته از نظام بین الملل است.

عسگرخانی ادامه داد: راهبرد ترامپ به متحدان این است که راه بیایند و پول بدهند. این راهبرد موجب شد که ژاپن و کره جنوبی پول بیشتری برای تامین امنیت خود در قبال کره شمالی بپردازند و ناتو را مجاب به پرداخت پول بیشتر کنند.

کارشناس حقوق بین الملل تاکید کرد : ترامپ بدنبال تامین منافع آمریکاست و این یک گرایش رئالیستی است.

عسگرخانی با بیان برخی تناقضات در ایالت های مختلف آمریکا گفت: در کشورهایی که دولت های مصنوعی ایجاد می شود، وفاداری وجود ندارد.

وی با اشاره به تلاش ترامپ برای توسعه آمریکا افزود: در ایالت های مختلف آمریکا اختلاف نظر های گسترده ای وجود دارد. در آمریکا نیز ترس از جدایی طلبی وجود دارد.

 در ادامه برنامه گفت و گوی ویژه خبری متقی کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در ساختار قدرت آمریکا افراد نوظهور وارد عرصه قدرت نمی شوند، عنوان داشت: ما در دنیا شاهد یک نوع ناسیونالیسم هستیم و در آمریکا این ناسیونالیسم با پوپولیسم ظاهر شده است.

وی با اشاره به تناقضات راهبردی درون حزبی در آمریکا افزود: کلینتون در کتاب جدید از برخی افراد حزب دموکرات بابت شکست انتخاباتی اش انتقاد می کند.

متقی تاکید کرد : مجلس سنای امریکا وقتی قانونی علیه ایران مطرح می شود با رای بالا تصویب می کند.

وی با اشاره به اینکه راهبرد آمریکا متکی بر جهانی شدن است، افزود: نگاه ترامپ متکی بر محدود سازی سایر کشورهاست.