کواکبیان: مرجع تشخیص جاسوسی در کشور وزارت اطلاعات است

 مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 مهر96) گفت: با توجه به لفاظی‌های ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و اینکه قرار است فردا علیه منافع ملی کشورمان سخنرانی کند می‌خواهم همانطور که سپاه و دستگاه دیپلماسی در برابر دشمنی‌ها اتحاد دارند، سران قوا هم این اتحاد را بروز بدهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق اصل 176 قانون اساسی همه باید در مسیر منویات نظام حرکت کنیم، اظهار داشت:‌در کشور در تمام عرصه‌های سیاسی و حتی فضای مجازی آمادگی لازم وجود دارد اما باز هم مسئولان اقتصادی به این موضوع توجه کنند که برخی التهابات در بعد اقتصادی، فشار به مردم وارد نکند. 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از تذکر خود با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در سطحی واحد در برابر دشمن ایستادگی کرده و انسجام داخلی را حفظ می‌کنند، گفت: طبق اصل 106 قانون اساسی مرجع تشخیص جاسوسی در کشور وزارت اطلاعات است و وزیر اطلاعات درباره فرزند یکی از سران قوا نظر خوبی مطرح کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: قوه قضائیه اخیرا برخوردهایی با برخی فعالان اصلاح‌طلب داشته است اما اینکه صدا و سیما یک مرتبه حکم یک سال حبس تعزیری برای عده‌ای را که قبلا نماینده بوده‌اند با عنوان جاسوسی مطرح کنند، درست نیست و نباید آنها را جاسوس خطاب کنیم. 

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انسجام داخلی در سطح حکومت و فعالان عرصه‌های مختلف وجود دارد، گفت: آقای ترامپ بداند اقدامات جنون آمیزش خللی در سد محکم این ملت ایجاد نمی‌کند.