به گزارش افکار نیوز ،محمدرضا خباز نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با ایلنا، در تحلیل خود از تشکیل کمیته پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی که توسط قوه قضائیه تشکیل شده است، اظهار داشت: ما معتقدیم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به قدری حساس و مهم است که هر چقدر دستگاههای نظارتی از خودشان حساسیت نشان دهند کم است.

وی افزود: یکی از جاهایی که وسواس در آن خوب است همین جاست، یعنی قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌های نظارتی دیگر کشور باید تمام تلاش‌شان را انجام دهند تا شرایط انتخابات را یک انتخابات رقابتی کرده و از آرای مردم صیانت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقدام قوه قضائیه برای تشکیل کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی با حضور شخصیت‌های برجسته دستگاه قضایی کشور از جمله آقای محسنی اژه‌ای، یک کار ارزشمند و خوبی است، گفت: ‌ ای کاش قوه قضائیه از‌‌ دوره‌های گذشته، عالیترین مقامات خود را مسئول برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی قرار می‌داد.

خباز افزود: همین که عده‌ای از وابستگان به دولت می‌گویند ما می‌خواهیم ۱۵۰ کرسی مجلس آینده را بگیریم، طبیعتا حساسیت ایجاد می‌کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز، تبلیغات انتخاباتی برخی از افراد برای مجلس نهم در برخی شهرها و روستاها شروع شده است.