نماینده مجلس از توضیحات ربیعی قانع شد

 محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 10 آبان) قوه مقننه پس از اظهارات خود درباره سوال از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: از پاسخ‌های وزیر به صورت مشروط قانع شده است.

وی ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ظرف یک ماه آینده مشکلاتی که مطرح شد را برطرف کند.

به گزارش تسنیم، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی دو سوال از وزیر تعاون مطرح کرده بود که به شرح زیر بود:

1- با توجه به اصل 26 قانون اساسی و فصل 6 قانون کار و اهمیت تشکیل تشکل‌های کارگری، اقدامات صورت گرفته درباره این امر مهم را در 4 سال گذشته به تفکیک هر سال و به شکل نموداری و مقایسه‌ای با 4 سال قبل از مسئولیت خویش ارائه نماید.

2- چرا در مقابل اخراج اعضای شوراهای کارگری توسط کارفرمایان علیرغم انتظارات به حق جامعه کارگزاری از طرف ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام موثری صورت نمی‌گیرد؟

به گزارش تسنیم، نماینده مردم یزد در مجلس در تشریح سوال خود از وزیر کار در مقابل اخراج اعضای شوراهای کارگری توسط کارفرمایان گفت: تعدادی از کارگران که برای احقاق حقوق کارگری و قانونی خود اقدام به تشکیل شوراهای کارگری می‌نمایند و یا نماینده کارگران یا عضو خانه کارگر می‌شوند با کوچکترین اعتراض از سوی کارفرمایان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند که در مواردی هم شاهد اخراج آنها هستیم.

وی به برخورد ناموجه ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع اشاره کرد و ادامه داد: این نوع برخوردها نوعی بی‌مهری است که موجب تجری کارفرمایان به استمرار نقض حقوق کارگران و اخراج آنها از کارگاهها می‌شود که نمونه این امر را بارها در استان یزد شاهد بوده‌ایم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در تشریح سوال خود درباره اهمیت تشکیل تشکل‌های کارگری گفت: اصل 26 قانون اساسی و فصل ششم قانون کار که در آنها به صراحت حق تشکیل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ذکر شده اما مسئولان وزارت کار به خوبی به این اصل عمل نمی‌کنند.