توییتر سند دلواپسی لاریجانی را منتشر کرد

 حوالی آذرماه سال گذشته بود که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت آغاز سال نوی چینی، گفت‌وگویی را با شبکه فونیکس چین انجام داد و سال جدید را به چینی‌ها تبریک گفت.

او در خلال این گفتگو از عدم همکاری بانک‌های چینی با دولت آقای روحانی در پسابرجام انتقاد کرده بود اما این صحبت‌های وی آنطور که باید دیده و شنیده نشد!

اخیراً و در حوالی گذشت یکسال از اعتراض برجامی علی لاریجانی به چینی‌ها، اما برخی کاربران حاضر در توییتر، تصاویری مربوط به فعالیت بانک‌های چینی را منتشر کردند که نشان می‌دهد بانک‌های این کشور خدمات مالی و ارزی را برای جمهوری اسلامی ایران انجام نمی‌دهند.

در ادامه، یکی از این تصاویر که در حساب توییتر خبرگزاری فارس و از صفحه یک کاربر ریتوییت شده است را مشاهده می‌کنید:

 

در توضیح این تصویر آمده است: بانک‌های چینی اعلام کردند هر گونه خدمات مالی و بانکی به سه کشور کره شمالی، ایران و سوریه در چین ممنوع است.

 

*مسئله بی‌دستاوردی برجام و شکست آن –که برخی می‌گویند به صورت رسمی نیز اعلام خواهد شد- به مثابه یک بیماری است که برای شفای آن بایستی از نسخه درمانی درستی استفاده کرد.

کثیری از عقلای کشور و تحلیلگران سیاسی معتقدند که راه برون‌رفت از بی‌دستاوردی و شکست برجام برای اعضای ستاد آن یا همان «برجامیان»؛ عذرخواهی در پیشگاه مردم و نظام اسلامی است.

به هر حال امروز در ایران اسلامی، حتی نوجوانان دبیرستانی هم می‌دانند که عده‌ای بر خلاف نظر نظام اسلامی، بر مذاکره و توافق با غرب اصرار کردند، برجام را ظرف ۲۰ دقیقه در مجلس به تصویب رساندند و با اختراع عبارتی به نام «نقض فاحش نیست»! از تمام اغلاط آمریکا درباره برجام با تسامح عبور کردند.

بدیهیست این مقولات که ما از آنها تحت عنوان بیماری یاد می‌کنیم، اگر با نوشداروی «عذرخواهی» رفع نشوند؛ در پیامدهای خود موجب هدر شدن بیشتر آینده سیاسی برجامیان می‌شوند و ایضاً راه را برای خوشبین‌های بعدی و تمایل دوباره به «توافق به هر قیمتی» نیز باز می‌گذارند...