بطحا‌یی برای پاسخ به سوالات نمایندگان در این جلسه حضور یافت

میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون، گفت: بطحایی‌ وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوالات تعدادی نمایندگان در این جلسه حضور یافت.

وی ادامه داد: قاضی پور نماینده مردم ارومیه درباره حذف دریاچه ارومیه در یکی از کتاب‌های درسی سوال داشتند که بعد از توضیحات وزیر مشخص شد آن نقشه مربوط به حریم حکومت قاجار بوده و در دیگر صفحات دریاچه ارومیه وجود دارد، البته ‌بطحایی قول بررسی این موضوع را داد.

نماینده مردم گرمی تصریح کرد: یار‌محمدی نماینده مردم زاهدان نیز از وضعیت آموزش و پرورش،‌گزینش نیروی انسانی و نوسازی در استان سیستان و بلوچستان گله‌مند بود که قرار شد طی یک ماه آینده مجمع نمایندگان این استان به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش جلسه‌ای را با حضور وزیر داشته باشند تا موارد مورد نظر مرتفع شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری اظهار کرد: محمود‌زاده نماینده مردم مهاباد یکی دیگر از نمایندگان بود که درباره مشکلات حوزه آموزش و پرورش در کل کشور انتقاداتی و سوالاتی را داشت که قرار شد طی یکماه آینده وزیر توضیحاتی را درباره ساخت و ساز و نو‌سازی وضعیت استخدامی معلمان در کمیسیون آموزش ارائه کند.

میرزاده با بیان اینکه فرهنگی نماینده مردم تبریز هم سوالاتی را درباره ساماندهی و توزیع ناعادلانه نیروهای انسانی در شهرها داشت بیان کرد: فرهنگی معتقد بود ‌نیروهای کم تجربه را به شهرستانها می‌فرستند که طی یک ماه آینده بررسی خواهد شد که چگونه می‌توان با ارائه امتیازاتی معلمان را به مناطق محروم‌تر فرستاد.

وی اظهار کرد: اد‌یانی نماینده مردم قا‌ئمشهر و سواد‌کوه هم سوالاتی را درباره تحقیق و  تفحص از آموزش و پرورش استان مازندران داشت که قرار شد بطحا‌یی پاسخ نقطه نظرات را به صورت مکتوب تا دو هفته دیگر ارائه کند.

نماینده مردم گرمی با اشاره به اینکه طرحی درباره بانک مرکزی هم به این کمیسیون ارائه شده بود، گفت: مسئولان بانک مرکزی، سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دارایی در نشست امروز حضور یافتند و موارد مرتبط با مدار تحصیلی و آموزشی در این طرح اصلاح شد.