دستور وزیر صنعت برای حل مشکلات کارنجات نساجی مازندان و البرز مرکزی

گروه سیاسی- علی ادیانی نماینده قائمشهر و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به بحران ایجاد شده برای 2 واحد صنعتی بزرگ البرز مرکزی در سواد کوه و واحد صنعتی نساجی قائمشهر و کارخانجات نساجی مازندارن مستقر در قائمشهر گفت: پس از پیگیریهای متعدد و جلسات متکثر با مسئولان کشور و استانی ذیربط توسط نمایندگان و مسئولان حوزه انتخابیه ام، از آنجائیکه پیشرفت کار و اداره محکم و راهگشایی برای حل مساله و کمک این 2 واحد بزرگ صنعتی مشاهده ننمودم، به ناچار تصمیم گرفتم که از ظرفیت نظارتی نمایندگی مجلس یعنی طرح سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت استفاده نمایم.

وی افزود: سوال و مکاتبات بنده در مورد البرز مرکزی، احداث کارخانه کک سازی ساماندهی شرکت سامان و اخذ مجوزهای لازم برای فعال سازی معدن کردآباد و ساماندهی کارنجات نساجی مازندران تا این لحظه نتایج خوبی به دنبال داشت.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: آقای شریعتمداری به آقای کرباسیان معاون وزیر صنعت در ایمیدرو دستور داد تا به فوریت جلسه ای با حضور اینجانب و مدیران ذیربط تشکیل شود.این جلسه در اول آبان در دفتر آقای کرباسیان تشکیل شد و در سه بند مصوبه محکم و راهگشایی تصمیم گیری در حوزه البرز مرکزی صورت گرفت.

ادیانی تصریح کرد: همچنین آقای شریعتمداری در دستوری به آقای صالحی نیا معاون امور صنایع خواستار تشکیل جلسه کارشناسی برای حل مساله کارخانه های نساجی با حضور اینجانب و دیگرمسئولین ذیربط شده است.

وی افزود: این جلسه که به دنبال سوال اینجانب در دهم آبان صورت گرفته است، در 2 محور رسیدگی به مشکلات نساجی اولا در خصوص کارخانه نساجی قائمشهر که از طرف سازمان خصوصی سازی به شهرداری قائمشهر واگذار شد، مصوبات راهگشا و اثر بخشی صورت پذیرفت. در ثانی در همان روز در خصوص رسیدگی و حل مشکلات کارخانجات نساجی مازندران که توسط شرکت سرمایه گذاری بانک ملی به سرمایه گذار خارجی تبعه ترکیه واگذار شده تصمیات مهمی اخذ گریده است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق توافق قبلی قرار شد که بنده بعنوان سوال کننده از وزیر صنعت گزارش جلساتی که توسط معاونین ایشان منعقد گریده است را به اطلاع وزیر صنعت برسانم به همین منظور امروز سه شنبه جلسه ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتم.

ادیانی گفت: در جلسه مشترک با وزیر صنعت طی نامه مکتوب به آقای شریعتمداری گزارش جلسات را ابلاغ و در 2 بند از ایشان تقاضای تحقق مصوبات جلسه ذکر شده را نمودم که وی نیز طی دستوری محکم به معاونان ذیربط ابلاغ کردند تا در اسرع وقت کلیه مطالبات اینجانب در آن نامه در خصوص 2 واحد صنعتی بزرگ البرز مرکزی و کارخانجات نساجی بوده، اقدام لازم صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: تا این مرحله آقای شریعتمداری وزیر صنعت در چارچوب سوالات، مکاتبات و مذاکرات فی مابین عملکرد مثبت و امید بخشی را داشته است.

نماینده قائمشهر و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد تا معاونین و دستگاههای تحت امر آنها در اجرای دستورات صادر شده بدون اتلاف وقت کارنامه مثبتی را رقم بزنند تا امید و باور به انجام کارهای مفید توسط مسئولان در ذهن مردم و حوزه انتخابیه رویش بیشتری پیدا کند.