هیچ کس جرات صدور فرمان حمله به ایران راندارد

به گزارش فارس، محمود احمدی نژاد رئیسجمهور صبح امروز (سه شنبه) در مصاحبه زنده با شبکه تلویزیونی بین المللی ونزوئلا (تله سور) که در کل منطقه آمریکای لاتین پخش می شود ، در پاسخ به سوالی درباره گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و تلاش اتحادیه اروپا و آمریکا برای متهم کردن ایران به تولید سلاح هسته ای اظهار داشت: دشمنی اروپا و آمریکا با ملت ایران موضوع جدیدی نیست؛ آنها معمولا با همه دولت ها و ملت های مستقل و آزادیخواه مخالف هستند و مخالفت خود را به بهانه های گوناگون نشان می دهند.

* از تقابل سلطه طلبان با ایران خوشحال نیستیم اما نگرانی هم نداریم

رییس جمهور خاطرنشان کرد: قدرت های زورگو و زیاده خواه ۳۲ سال است که با ملت ایران مخالفت می کنند و امروز هم برای همگان روشن است که گزارش آژانس بین المللی اتمی یک موضوع سیاسی است چرا که هیچ گونه سند و مدرکی در خصوص ادعای خود ارائه نمی دهند و صرفاً اتهامات بی اساسی را مطرح می سازند؛ البته از اینکه عده ای به جای همکاری در نقطه مقابل ملت ایران هستند، خوشحال نیستیم اما نگران هم نیستیم.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران نیازی به بمب اتم ندارد، گفت: کسانی ملت ایران را به تولید سلاح هسته ای متهم می کنند که خودشان اینگونه سلاح ها را در اختیار دارند و بارها از آن علیه دیگران استفاده کرده اند.

رییس جمهور افزود: کسانی ملت ایران را متهم می کنند که دوره سیاه استعمار را مدیریت کرده و مردم بومی آمریکا را تحت استعمار قرار داده بودند و امروز هم به طور برنامه ریزی شده و سیستماتیک ثروت دنیا را غارت می کنند.

احمدی نژاد تصریح کرد: گزارش آژانس بین المللی اتمی در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران یک موضوع سیاسی است و ارزش حقوقی ندارد و خود مدیرکل آژانس هم به خوبی اطلاع دارد که این یک گزارش سیاسی است.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزارش آژانس بین المللی اتمی به نظر می رسد بستر سازی قانونی برای اعمال نوع دیگری از تهاجمات و تحریم های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران و تهدیدی برای صادرات نفت ایران است، اظهار داشت: نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم مجموعه سیستماتیکی را برای اهداف استعماری خود پایه ریزی کرد و بسیار علاقمند هستند که ایران را تحت فشار قرار دهند و برای این منظور همه امکانات خود را هم بسیج کردند اما به رغم تمامی تکاپوی شان، مدام در حال ضعیف تر شدن بوده و ملت ایران قوی تر می شود. البته در اینکه گزارش اخیر آژانس بین المللی اتمی توجیه گر و زمینه سازی برای فشارهای بیشتر است، شکی وجود ندارد اما ملت ایران به خوبی یاد گرفتند که چگونه در مقابل آنها بایستند و در شرایط سخت زندگی کنند.

احمدی نژاد با اظهار تاسف از اینکه سلطه گران متوجه نیستند که چگونه با ملت ها تعامل کنند و با ملت های بزرگ، بی ادبانه و توهین آمیز رفتار می کنند، اظهار داشت: البته این گونه رفتار آنها نشانه عصبانیتشان است و این عصبانیت از موضع ضعف می باشد.

رییس جمهور تصریح کرد: قدرت های سلطه گر آرزو دارند که جریان نفت ایران را ببندند و یا آن را در اختیار خود قرار دهند اما هیچ گاه به این آرزو نخواهند رسید.

* هیچ کس جرات صدور فرمان حمله نظامی علیه ایران را ندارد


احمدی نژاد افزود: آرزوی سلطه گران این است که به ایران ضربه بزنند ولی چنین فرصتی در اختیار آنها قرار نخواهد گرفت و با توجه به اطلاعاتی که از شرایط منطقه و توانمندی های ایران دارند، فکر نمی کنم که کسی جرات داشته باشد، فرمان حمله نظامی به ایران را صادر کند؛ این گونه تهدیدات بیشتر جنبه فشار سیاسی و روانی دارد.

رییس جمهور گفت: سلطه گران آرزو دارند که ملت ها و دولت های مستقل را از جهان حذف کنند ولی ضعیف تر از آن هستند که بتوانند چنین کاری انجام دهند.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره موفقیت ایران در دستیابی به هواپیمای بسیار پیشرفته و سری بدون سرنشین آمریکا و ادعای آمریکاییان مبنی بر اینکه ایران قادر نیست، این هواپیما را مهندسی معکوس کند، اظهار داشت: شاید آمریکایی ها خودشان تصمیم گرفتند که این هواپیما را در اختیار ایران قرار دهند! بدون تردید کسانی که توانستند این هواپیما را در اختیار بگیرند، حتما می توانند سایر اقدامات را نیز روی آن انجام دهند، ضمن اینکه ایران در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و کنترل از راه دور پیشرفت های زیادی به دست آورده و دست کمی از آنها ندارد.

رییس جمهور در پاسخ به اینکه آمریکاییها معتقدند فناوری های پیچیده این هواپیما برای ایران کاربردی ندارد اما برای روسیه و چین کاربرد دارد، گفت: آمریکایی ها حرف های زیادی می زنند، اگر با بیان اینگونه حرف ها که ایرانی ها نمی توانند از این هواپیما استفاده کنند، خوشحال می شوند، خوب خوشحال باشند، اما بالاخره به زودی با توانمندی های جدید ایران آشنا خواهند شد.

* ملت های مستقل ادعاهای دفاع از آزادی و دموکراسی را از حامیان دیکتاتورها قبول نمی کنند

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کشورهای منطقه بخصوص سوریه اظهار داشت: آزادی، عدالت و احترام حق همه ملت های جهان حتی کشورهای آمریکایی و اروپایی است، اما نحوه دستیابی به آن مهم است؛ دولت ها و ملت ها باید در کنار یکدیگر و با کمک هم در این مسیر گام بردارند.

رییس جمهور دخالت های گسترده بیگانگان بخصوص آمریکا و متحدینش را اصلی ترین مشکل منطقه دانست و گفت: بیگانگان به دنبال توسعه سلطه خود بر منطقه و نجات رژیم صهیونیستی هستند، آنها قصد دارند جبهه مقاومت ملتهای منطقه را مقابل رژیم صهیونیستی در هم بشکنند، به همین دلیل سعی می کنند با ایجاد درگیری و فشارهای خارجی اجازه ندهند دولت و ملت سوریه در فضای تفاهم مسایل خود را به پیش ببرند.

احمدی نژاد افزود: بیگانگان به طور گسترده مشغول قاچاق سلاح به سوریه هستند و از بیرون هم فشار وارد می کنند و تمام هدف آنها تسلط بر منطقه است.

رییس جمهور با بیان اینکه آمریکا و متحدینش به دروغ می گویند که طرفدار دموکراسی و آزادی هستند، ‌خاطرنشان کرد: در منطقه ما کشورهایی وجود دارند که در تاریخ خود حتی یک انتخابات آزاد هم نداشته اند، اما رابطه خوبی با آمریکا داشته و مورد حمایت این دولت قرار دارند، در چنین شرایطی چطور می توان باور داشت، کسانی که کودتاهای مختلفی در آمریکای لاتین انجام داده و در روی کار آوردن دیکتاتورها در کشورهای مختلف جهان موثر بوده اند، یک باره به حامی ملت ها تبدیل شده باشند؟

احمدی نژاد گفت: کسانی که برای نجات اقتصاد خود جنگ به راه می اندازند و بزرگترین صادر کننده سلاح در جهان هستند، چگونه می توان پذیرفت که یکباره به حامی صلح و آزادی تبدیل شوند؟

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ملت های منطقه بیدار شده اند و قصد دارند مقابل اقدامات سلطه گران بایستند و در این شرایط سلطه گران نیز تغییر چهره داده و این بار با ماسک آزادی و دموکراسی قصد دارند به سلطه خود ادامه دهند.

* اعمال سیاست های سلطه طلبانه با تغییر حکومت های آمریکا نه تغییر کرده و نه متوقف شده است

احمدی نژاد افزود: اگر دولت آمریکا واقعا طرفدار آزادی است ابتدا باید به مردم خود آزادی بدهد، امروز در آمریکا دیکتاتوری بسیار پیچیده ای حاکم است و دو حزب ۱۰۰ سال است که بر جمعیت ۳۰۰ میلیونی این کشور حاکم هستند. البته این دو حزب در سیاست های جهانی و بین المللی کاملاً هماهنگ با یکدیگر عمل می کنند و از مرکز واحدی هدایت می شوند.

رییس جمهور اضافه کرد: زمانی که آقای بوش در حمله به خاورمیانه شکست خورد، آقای اوباما برای جبران آن شکست روی کار می آید و همان سیاست های قبلی را ادامه می دهد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: اینکه دولت آمریکا به یکباره طرفدار آزادی، دموکراسی و حقوق انسان ها شده، بیشتر به یک شوخی شبیه است.

رییس جمهور گفت: ‌ قدرت های زورگو با حمله نظامی به افغانستان و عراق قصد داشتند تا بر منطقه خاورمیانه مسلط شوند و خاورمیانه را در جهت اهداف خود تنظیم کنند که در این هدف خود با شکست مواجه شدند، در چنین شرایطی که ملت های منطقه هم بیدار شده و به شدت مخالف سلطه بیگانگان هستند و تحرکات وسیعی در ملت های منطقه برای تغییر ایجاد شده است، سلطه گران تلاش دارند تا این تحرکات را به نفع خود مدیریت کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه نشانه ای از تغییر در سیاست های توسعه طلبانه آمریکا مشاهده نمی شود، گفت: سیاست های سلطه طلبانه همچنان ادامه دارد و فقط تغییر چهره روی داده و مهره ها و شعارها عوض شده است.

رییس جمهور با بیان اینکه مستکبران به دنبال سلطه بر تمام جهان هستند، اظهار داشت: آنان ممکن است در کوتاه مدت پیشروی هایی در اهداف خود داشته باشند اما به زودی متوجه خواهند شد که در اشتباه بودند چرا که ملت های منطقه هیچ گاه سلطه آمریکا و عناصر وابسته به آن را نمی پذیرند.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی غیر منطقی و غیر عاقلانه ایران و ونزوئلا را به تروریسم متهم کرده است، اظهار داشت: صهیونیست ها اگر چنین ادعایی را مطرح نکنند جای تعجب دارد. اینکه یک عده اشغالگر آدم کش و جنایتکار که مشغول کشتار و آواره کردن مردم فلسطین و ترور شخصیت های فلسطینی هستند و چندین جنگ بزرگ در عرصه جهانی راه انداخته اند به دولت ها و ملت های مستقل اتهام می زنند مانند این است که دزدان حرفه ای فریاد " آی دزد " سر می دهند.

رییس جمهور با یادآوری داستان ۱۱ سپتامبر و عوامل ایجاد آن گفت: آمریکا مدعی شد که فردی که اخیراً او را کشته اند عامل این حادثه بود، در حالی که وی شریک تجاری بوش و پدر بوش بود. آمریکا به بهانه ۱۱ سپتامبر و مبارزه با تروریسم افغانستان و عراق را اشغال کرد اما از روزی که وارد منطقه شده است، تعداد گروه ها و حجم عملیات های تروریستی صدها برابر شده است.

احمدی نژاد افزود: چندی پیش در جنوب شرقی ایران سردسته یک گروه تروریستی که مردم بی گناه را مورد حمله قرار می داد، دستگیر شد و در اعترافات خود صراحتاً اعلام کرد که از طرف گروه های آمریکایی مورد حمایت قرار گرفته است.

* رژیم صهیونیستی فلسفه وجودی خود را از دست داده است
رییس جمهور خاطرنشان کرد: کسانی به تروریسم متوسل می شوند که فاقد منطق بوده و در بین ملت ها منفور باشند و در دنیا منفورتر از رژیم صهیونیستی و سران این رژیم وجود ندارد و تاریخ نیز بی منطق تر و بی فرهنگ تر از صهیونیست ها به خود ندیده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی فلسفه وجودی خود را از دست داده است، گفت: صهیونیست ها به همه انسان های آزادی خواه اتهام می زنند؛ چرا که اگر آزادی حقیقی وجود داشته باشد، جایی برای صهیونیست ها نمی ماند. اینکه در هر کجای دنیا که انتخابات آزاد برگزار می شود، مخالفین آمریکا و رژیم صهیونیستی رای می آورند، نشاندهنده اوج نفرت ملت ها از آنان است.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره حمله به سفارت بریتانیا گفت: مسئولین وزارت خارجه موضع جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص اعلام کردند و مسئولین امنیتی کشور نیز مشغول بررسی موضوع هستند.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره اقدام بشر دوستانه ایران در آزادی سه جوان آمریکایی که به طور غیر قانونی وارد مرزهای جمهوری اسلامی ایران شده بودند، اظهار داشت: ملت ایران ملتی با فرهنگ و متمدن است و ملت ایران با مردم آمریکا مشکلی ندارد، آنها هم با ما مشکلی ندارند، مشکل اصلی صرفا تعدادی از حاکمان آمریکایی هستند.

رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا اقدام متقابلی از سوی آمریکا در آزادی شهروندان ایرانی که در آن کشور زندانی هستند، صورت گرفته است؟ گفت: انتظار عمومی این بود که دولت آمریکا هم گامی در این زمینه بردارد، البته هنوز به طور کامل مایوس نیستیم اما با توجه به فرهنگ دولتمردان آمریکا و سابقه استعماری آنها امیدی هم به این موضوع نداریم. فکر می کنیم برای آقای اوباما خیلی سخت است که بتواند اقدامی انسانی انجام دهد، اگر هم بخواهد که بعید است، متاسفانه در محاصره صهیونیست های جهانخواری قرار دارد که حیاتشان در جنگ و آدمکشی معنا پیدا می کند.

احمدی نژاد افزود: از کسانی که خانه های مردم را بر سرشان خراب می کنند، نمی توان انتظار عمل انسانی داشت؛ دولت آمریکا هم که مدعی دفاع از حقوق انسان ها و آزادی است، باید نشانه ای از عمل متقابل انجام دهد.

* نظام سرمایه داری هر هنری داشته بر بقای خود عرضه کرده است

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت نظام سرمایه داری گفت: مارکسیسم به تاریخ پیوست و نتوانست سعادت بشری را تامین کند، نظام سرمایه داری هم در عمل با شکست مواجه شده است، البته نه اینکه تحرکاتی که امروز از آمریکا آغاز شده منجر به فروپاشی کامل نظام سرمایه داری خواهد شد، سلطه گران شاید به طور موقت بتوانند اعتراضات مردمی را کنترل کنند، اما این تحرکات نشانه هایی از ترک خوردن نظام سرمایه داری است و این نظام ناعادلانه در آینده نه چندان دور فرو خواهد ریخت و دیگر جنگ افروزی و متهم کردن ملت ها هم نمی تواند آنها را نجات دهد.

احمدی نژاد با بیان اینکه در آمریکا صرفاً معدودی سرمایه دار در سیاست تاثیر گذار هستند، گفت: در این کشور مردم عادی حتی اگر ۹۹ درصد هم باشند، تاثیری در امور کشورشان ندارند و فقط اقلیتی تصمیم می گیرند و اکثریت مردم مجبور هستند گزینه هایی را که اقلیت تعیین می کنند، اجرا کنند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: نظام سرمایه داری در پایان راه است و هر هنری داشته، برای بقای خود عرضه کرده است و دیگر امیدی هم به ارائه اندیشه جدید و نوآوری نیست و جهان نیازمند نظام و اندیشه جدیدی است که در ذات خود عدالت و آزادی داشته باشد و حقوق همه ملت ها و انسان ها را محترم شمرده و پایه اش بر محبت و دوستی استوار باشد و تحقق این موضوع مستلزم مشارکت است؛ همه ملت ها باید با همفکری و همکاری در برقراری این نظام مشارکت کنند.

احمدی نژاد افزود: عدالت و آزادی زمانی برپا می شود که همه ملت ها در ایجاد آن مشارکت داشته باشند.
رییس جمهور گفت: تمام آزادی خواهان و عدالت طلبان واقعی، عاشق مردم هستند، همان طور که سیمون بولیوار هم در آمریکای لاتین عاشق مردم بود و حاضر بود خودش را برای مردم فدا کند اما سرمایه داران مردم را فدای منافع خود می کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه تمام ملت های جهان بدنبال عدالت و آزادی هستند، گفت: نظام سلطه و سرمایه داری، مانع تحقق آرمان مشترک ملت هاست اما به فضل الهی در حال فروپاشی است.

رییس جمهور اضافه کرد: آزادی و عدالت از اهداف بسیار بزرگ و متعالی انسانی است و هدف همه پیامبران الهی و مجاهدان در طول تاریخ بوده است و همه باید دست به دست هم برای تحقق آن تلاش کنند.

* ملت ایران و همه مسیحیان و یهودیان واقعی در مقابل اقلیت زورگوی حاکم بر جهان در یک جبهه قرار دارند

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: نظام سرمایه داری اگر چه هیاهو و جار و جنجال زیادی دارد، اما سرنوشت محتوم آن رفتن است و سرنوشت محتوم بشریت رسیدن به عدالت، آزادی، عشق و محبت است، البته تحقق آن نیازمند وجود نظام عادلانه بر جهان و حاکمان عادل و آزادی خواه است و این موضوع هم به دست ملت ها محقق خواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه روند عمومی جهان به نفع ملت ها در حال حرکت است، اظهار داشت: با همت دولت ها و ملت های مستقل و آزادی خواه نظام سرمایه داری برچیده شده و نظام عادلانه و انسانی و مهربان حاکم خواهد شد و خدا یار ملت ها و یار عدالت و آزادی است و خدا و ملت ها پیروز هستند.

احمدی نژاد در پاسخ به سخنان مجری این شبکه تلویزیونی مبنی بر اینکه اصول مذهبی و آرمانهایی که از طرف جنابعالی مطرح می شود مورد قبول ما مسیحیان هم هست، گفت: فطرت انسان ها مشترک است، عدالت و آزادی در سایه خداپرستی در دل همه انسان ها شکل می گیرد و انسان ها فارغ از رنگ و نژاد و نام محترم هستند، به همین دلیل همه انسانها اعم از مسیحی و یهودی واقعی را دوست داریم و بر این باوریم که همه در مقابل اقلیت زورگو و زیاده خواه در یک جبهه قرار داریم.

رییس جمهور گفت: سلطه گران سعی دارند بین ملت ها با تقسیم بندی هایی مانند رنگ، نژاد و حتی مذهب فاصله بیندازند، در حالی که ملت ها هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند. آنهایی که قصد دارند ثروت ملت ها را غارت کنند اگر فرصت پیدا کنند حتی داخل خانواده ها هم تفرقه و جدایی به وجود می آورند زیرا وقتی ملت ها از هم فاصله داشته باشند فرصت سلطه برای آنها فراهم می شود.