اعتراض به وزیر نفت برای عدم رعایت قانون در استخدام وزارتخانه

گروه سیاسی- عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان خوزستان و کمیسیون انرژی مجلس به وزیر نفت در خصوص استخدام در وزارتخانه اعتراض دارند، گفت: ما خواستار رعایت قانون و توجه به نیروهای بومی و مناطق محروم در استخدامها هستیم.

علی گلمرادی نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به  انتشار عمومی آگهی استخدامی اخیر وزارت نفت گفت: فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی ایران، عدالت محوری است اما تصمیم اخیر در وزارت نفت برای استخدام افراد تحصیلکرده مغایر با این عدالت محوری است.

وی افزود: تعریف شرایط یکسان برای سراسر کشور در استخدام وزارت نفت مصداق بارز بی عدالتی و اجحاف در حق مناطق محروم، ضعیف و کم برخوردار است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه، افزود: طبق این ماده دولت و بخصوص وزارت نفت باید در استخدام نیروها، نیروهای بومی را در اولویت قرار دهد چرا که این ماده به صراحت می گوید که کلیه دستگاههای اجرائی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی و بنگاههای اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند درطول اجرای قانون برنامه، در طرحهای(پروژه‌های) خود و درشرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند و در قرارداد با کلیه شرکتها و پیمانکاران، اولویت با به‌کارگیری نیروهای بومی استانی (درشرایط برابر از نظر علمی و تجربی و با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر) را درج و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

گلمرادی تاکید کرد: بی توجهی وزارت نفت به قانون موجب اعتراض کمیسیون انرزی مجلس و همچنین مجمع نمایندگان خوزستان به وزیر نفت شد و این اعتراض در نامه های جداگانه به اطلاع وزیر رسید.

وی افزود: انتظار ما از وزیر نفت این است تا ضمن بازنگری اصلاح آگهی استخدامی وزارت نفت، نسبت به بومی گزینی و رعایت قانون بخصوص ماده مذکور توجه لازم داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در صحن مجلس به بیژن زنگنه وزیر نفت تذکر داده، گفت: اینجانب از وزیر نفت خواستم تا به عدالت و انصاف در گزینش و استخدام صنعت نفت از طریق اصلاح شرایط و ضوابط از قبیل معدل و سابقه و سایر موارد با تعریف استثنائات برای متقاضیان استان خوزستان با توجه به پایین بودن معدل متقاضیان به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی ناشی از گرمای بالای 50 درجه و وجود ریزگردها، توجه داشته باشد.